رئیس آموزش و پرورش گلستان:

رئیس آموزش و پرورش استان گلستان از افتتاح 12 مدرسه در این استان خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر 12 مدرسه در گلستان افتتاح می‌شود.

بیش از 40 درصد از مدارس استان گلستان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است

به گزارش گلستان 24؛11 هزار و 700 کلاس درس در مدارس دولتی استان گلستان وجود دارد که 6 هزار و 710 کلاس ابتدایی و 270 کلاس استثنایی و 2 هزار و 746 کلاس متوسطه و همچنین یک‌هزار و 972 کلاس متوسطه دوم در مدارس دولتی استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

مدارس قدیمی در گلستان بسیار زیاد است که نیاز به نوسازی دارند و نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در سال‌های گذشته صورت ‌گرفت در کنار ساخت مدارس، تخریب برخی مدارس نیز در دستور اقدام است که در حقیقت مدارس زیادی ساخته شده است و به همان میزان مدارس قدیمی بسیاری نیز تخریب شدند.

در این راستا مصاحبه‌ای با محمدرضا وطنی رئیس آموزش و پرورش استان گلستان صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

رئیس آموزش و پرورش استان گلستان از افتتاح 12 مدرسه در این استان خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر 12 مدرسه در گلستان افتتاح می‌شود.

*به مناسبت ایام مبارک دهه فجر چه تعداد مدرسه در استان گلستان افتتاح می‌شود؟

وطنی: پروژه‌های مختلفی در سطح استان لستان داریم که این پروژه‌ها در 6 ماهه دوم سال جاری افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها به دلیل اینکه اول مهر به ان احتیاج داشتیم آغاز به کار کردند.

قریب به 12 مدرسه را در حال افتتاح داریم و همچنین سیستم‌های گرمایشی را در مدارس دنبال کردیم که توسط اداره‌کل نوسازی و خیرین ساخته شد و به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود.

 افتتاح مدارس در سطح روستاها و شهرهای استان گلستان صورت می‌گیرد که در نیمه دوم سال جاری افتتاح 12 پروژه را در سطح استان گلستان خواهیم داشت.

*چه تعداد مدارس استان گلستان نیاز به بازسازی دارند؟ آیا مدارس کم‌دوام در سطح استان شناسایی شدند؟

وطنی: مدارس کم‌دوام در سطح استان گلستان شناسایی شدند و متاسفانه بیش از 40 درصد از مدارس استان گلستان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است که در این زمینه به کمک همه دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم و خیرین نیز در این راستا باید کمک‌رسانی کنند.

*چه تعدادی از مدارس استان گلستان به همت خیرین ساخته شده است؟

وطنی: قریب به یک سوم مدارس استان گلستان با مشارکت خیرین ساخته شده است ما برای ساخت مدارس نیاز به توجه نمایندگان مجلس، دولت و آموزش و پرورش داریم که در این زمینه باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبار خاصی در کل کشور به این موضوع ارائه شود.

مدارس قدیمی در گلستان بسیار زیاد است باید نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در سال‌های گذشته صورت می‌گرفت در کنار ساخت مدارس تخریب برخی مدارس نیز در دستور اقدام است در حقیقت مدارس زیادی ساخته شده است و به همان میزان مدارس قدیمی بسیاری نیز تخریب شدند.

فعالیت‌های مختلفی در مدارس توسط دانش‌آموزان،هگاران و خانواده‌های دانش‌آموزان انجام دادیم و در حقیقت اهداف این فعالیت‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش همبستگی، انسجام ملی، وحدت بین اقوام مختلف، ایجاد تداوم و نشاط، پویایی و غیره است.

این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف است که مهمترین آنها گفت و گوی دانش‌آموزی است که هدف شنیدن نسل امروز است که در حقیقت مدیران آینده کشور هستند و این گفت و گو دانش‌آموزان را با اهداف انقلاب آشنا می‌کنند آشنایی با ویژگی‌های امام خمینی و پیروزی انقلاب آشنا می‌کند.

فعالیت‌های مختلف دیگری از جمله مسابقات قرآنی، مسابقات علمی، همایش‌های ادبی، همایش‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس انجام می‌شود جشن‌های مختلفی در این راستا برگزار می‌شود که تمام خانواده‌ها می‌توانند در این جشن شرکت کنند.

*کدام یک از شهرستان‌های استان گلستان در بدترین وضعیت مدرسه قرار دادرند؟

وطنی: شهر گرگان بدترین موقعیت را در سطح استان گلستان از نظر وضعیت مدارس دارد در مناطق محروم توجه بسیار خوبی صورت گرفته است و مدارس خوبی در آن مکان ساخته شده است و باید شهر گرگان با کمک خیرین این عقب‌ماندگی را جبران کند.

در مدارس غیردولتی 326 هزار دانش‌آموز داریم و بیشترین دانش‌آموزان غیردولتی در شهرستان گرگان هستند و به واسطه داشتن مشکل ساختمان در شهرستان گرگان بیشترین مدارس دو شیفت ما در شهر گرگان است برنامه‌ریزی شده است که طی یک برنامه پنج ساله بتوانیم تعداد این مدارس را در سطح شهرستان گرگان کاهش دهیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار