در دانشگاه منابع طبیعی برگزار شد؛

جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت با حضور مسئولین دانشگاهی در سالن خلیج فارس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز به کار کرد.

برگزاری جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت در گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از دانشجوسلام؛ دبیر این جشنواره در مراسم افتتاحیه گفت: این جشنواره با شعار گسترش محصولات سنتی، تغذیه سالم و فرصت های کارآفرینی برنامه ریزی شد.

یحیی مقصودلو افزود: گسترش، تولید و ترویج انوع غذاها و نوشیدنی ها بر پایه مالت و غذاهای سنتی، تحکیم پیوند علم، صنعت و جامعه و ایجاد زمینه های کسب و کار سه هدف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: براین اساس و به جهت آشنایی دانشجویان در بهمن ماه امسال، کارگاه آموزشی تهیه سمنو در دانشکده صنایع غذایی دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه گفت: بحث تامین غذا و امنیت غذایی یکی از مهمترین چالش های بشر است که با افزایش جمعیت این موضوع در همه کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه نیاز به تحقیق و پژوهش دارد.

علی نجفی نژاد تاکید کرد: بر این اساس وزارت علوم و دانشگاهها ماموریت یافتند در زمینه تحقیق و پژوهش در مسائل زیست محیطی، اشتغال و ... به رویکرد کارآفرینی و تولید ثروت روی بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه تخصصی برای ارتباط  بیشتر با جامعه و صنعت برنامه های مختلفی را اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد که یکی از انها پروژه پایلوت پلنت صنایع غذایی است تا بتوانیم موضوع کارآفرینی و ارتباط با مردم و صنعت را از درون دانشگاه فرهنگ سازی کنیم.

گفتنی است: نمایشگاه این جشنواره تا 22 اسفند ماه در پایلوت پلنت صنایع غذایی واقع در پردیس دانشگاه پذیرای عموم مردم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار