مدیرکل دامپزشکی؛ گلستان را استانی پاک از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیان کرد و گفت: کارشناسان این مجموعه به طور مستمر همه کانون های مستعد بیماری را رصد و نمونه برداری انجام می شود.

گلستان، استانی پاک از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش گلستان24؛محمود رضا وفایی در این پیوند اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی به طور مستمر از کانون های مستعد بیماری اعم از دریا و مامن پرندگان مهاجر و بومی، تالاب ها، آبندان ها و بازارچه های هفتگی بازدید و نمونه برداری می کنند.
وی همچنین ازهم استانی ها خواست که از خرید طیور زنده از بازارهای محلی خودداری کنند و به فعالان حوزه طیور توصیه کرد که ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای را جدی گرفته و مشاهده تلفات غیرعادی مرغداری های خود را به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.
به گفته وی؛ برای پیشگیری از بروز این بیماری؛ مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از گله‌‌های خود محافظت کنند.
دکتر وفایی افزود: اکنون عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ در مراکز مجاز در حال انجام است.
بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور از طریق ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها و منابع آبی ایران در برخی استانها مشاهده و به واحدهای مرغداری خسارت وارد کرده است.
استان مرزی و شمالی گلستان از قطب های پرورش دام و طیور در کشور به شمار می رود و هر ساله میزبان پرندگان زمستان گذران از مناطق سرد سیبری نیز است.
در این استان 966مزرعه پرورش مرغ و مرغداری فعال است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار