گزارش گلستان24 ازبازار های شب عید؛

وجود قیمت های بالا و متفاوت در برخی از فروشگاه ها موجب نارضایتی مردم استان شده است.

عدم وجود نظارت بر قیمت های فروشندگان پوشاک/نارضایتی مردم از قیمت های بالا

به گزارش گلستان24؛اگر در چند روز اخیر اتفاقی از مرکز شهرهای استان گذشته باشید ترافیک و شلوغی سر سام آور آن را لمس کرده اید،شلوغی که به علت بازارگردی مردم برای خرید عید به وجود آمده است.

خرید لباس نو برای اعضای خانواده و همچنین خرید ملزومات روز عید برای پذیرایی از میهمانان از جمله مهمترین خریدهایی است که مردم در روزهای پایان سال انجام می دهند تا به نوعی آداب و رسوم عید نوروز را بجا آورده باشند.

با گشت و گذار در بازار به خوبی می توان دریافت که هیچ نظارتی بر روی بازار وجود ندارد؛ چرا که هر فروشنده جنس خود را به هر قیمتی که دوس دارد بفروش می رساند و هیچ کف یا سقفی برای فروشگاه های بزرگ استان و شهرستان گرگان در نظر گرفته نشده است.

در این مدت که بازار نوسانات زیادی به علت بالارفتن دلار داشت موجب شد تا برخی از اقلام مصرفی مردم افزایش قیمت داشته باشد و قدرت خرید مردم در روزهای پایان سال کمتر شود.

با توجه به این موضوع،قیمت های گزاف و سرسام آور بیشتر فروشندگان در سطح شهر فشار زیادی را به خانواده ها وارد کرده،این موضوع تا جایی پیش رفته که برخی از خانواده ها از خرید پایان سال خود صرف نظر کرده اند.

در همین خصوص خانم طاهری فر یکی از شهروندان گلستان به خبرنگار ما گفت:الان هرجایی برای خرید مراجعه می کنید قیمت ها به حدی بالا است که هیچکس جرأت خرید ندارد،قیمت البسه در هر مغازه مختلف است و سقف خاصی برای آن در نظر نگرفته شده است.

وی ادامه داد:این موضوع در حالی اتفاق می افتد که تمام این مغاره ها در یک مکان هستند و یک مقدار اجاره می دهند.

این شهروند گرگانی با اشاره به وجود دستفروشان در چهارشنبه بازار و شب بازار گرگان گفت:حتی دستفروشان همانند مغازه دارها اجناس خود را به فروش می رسانند، درصورتیکه نه مالیات می دهند و نه اجاره مغازه ولی قیمت های آنها با کسانی که اجاره می دهند فرق چندانی ندارد.

حسین شکوهی نژاد یکی دیگر از شهروندان نیز به خبرنگار ما گفت:من یک کت را در خیابان خمینی 150 قیمت کردم ولی همین کت در یکی از پاساژهای خیابان شالیکوبی به قیمت 90 هزار تومان به فروش می رسد،من تعجب می کنم که این سازمان ها و اداره جات  نظارتی چیکار می کنند .

این شهروند اظهار کرد:ماهیت وجود اصناف چیست؟ و عمده فعالیت های آنها کجاست ما که تنظیم قیمتی در بازار نمی بینیم هر کسی به هر قیمتی که دوست دارد اجناسش را بفروش می رساند؛ ما توقع داریم حداقل  سقفی برای البسه و مواد خوراکی ایجاد شود.

با این وجود اگر سازمان های نظارتی و اصناف فعالیت خویش را بیشتر و به نوعی بازار را تنظیم کنند داد و ستد بیشتری در بازار های استان صورت خواهد گرفت و بی شک این داد وستد ها به نفع مردم استان خواهد. بود.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار