نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در توسعه گلستان نداشته ایم از مدیران استانی درخواست کرد کار جهادی را در برنامه خود قرار دهند.

مدیران گلستان جهادی عمل کنند

به گزارش گلستان24؛نبی هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات اقتصادی و بدهی دولت به ارگان ها اظهار کرد: به طور کلی وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و دولت بدهی های بسیاری به پیمانکاران، تامین اجتماعی و سایر ارگان های دولتی دارد و بودجه کفاف این بدهی ها را نمی دهد. 

هزارجریبی به مهمترین اقدامات خود برای توسعه استان گلستان اشاره کرد و گفت: امسال قرار بود دولت مبلغ ۵۵۵ میلیارد تومان را به عنوان عوارض استان دریافت کند اما باتوجه به اینکه من عضو کمیسیون های تلفیق و  برنامه و بودجه مجلس هستم، با رایزنی هایی که داشتم توانستم ۴۲ میلیارد تومان تخفیف بگیرم و این را یکی از اقدامات ارزشمند خود می دانم.

وی خاطرنشان کرد: دولت همچنین به دنبال استانی شدن بودجه دستگاه های آموزش و پرورش و ورزش بود که بر این اساس خود استان ها باید بودجه را تامین می کردند که این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی و مقرر شد همچنان ملی باقی بماند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گلستان در خصوص تهدید ریزگردها بیان کرد: استان ما در آینده ای نه چندان دور درگیر ریزگردها خواهد شد و باید از اکنون به فکر پیشگیری آن باشیم.

هزارجریبی افزود: من سه هفته پیش به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان بازدیدی از مناطق مرزی داشتم و آنجا دیدم که در حال کاشت حدود ۲۰۰ هکتار بوته آنزیپلکس (اسفناج وحشی) و درختچه های دیگر هستند تا بتوانند ریزگردها را مهار کنند.

وی به مهترین پروژه های حوزه انتخابیه خود اشاره و اظهار کرد: پروژه های برقی شدن راه آهن گرگان به گرمسار و راه اندازی راه آهن گرگان به مشهد مصوب شده اند و سایر پروژه ها مانند پیگیری ساخت سالن های ورزشی روستایی و تخصیص ۳۵۰ تختخواب به بیمارستان آیت الله طاهری و اخذ مجوز ساخت درمانگاه در آق قلا از دیگر اقدامات انجام شده امسال بوده است.

وی با تاکید بر نیاز کشور و استان به مدیران جهادی بیان کرد: نیاز است مدیران کار جهادی را در دستور کار قرار دهند و وقت بیشتری بگذارند. به عنوان مثال من از ساعت ۷ صبح الی ۲ شب مشغول فعالیت هستم اما آیا مدیران استان ما هم اینگونه هستند؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمبود منابع و تخصیص آن که گاهی به کمتر از ۵۰ درصد می رسد از جمله عواملی هستند که باعث شده مدیران انگیزه بالایی برای خدمت جهادی نداشته باشند.

هزارجریبی در پایان گفت: در کل استان ما پیشرفت خوبی نداشته و راضی نیستیم و من به عنوان نماینده مردم بابت کمبودهایی که وجود دارد عذرخواهی می کنم و امیدوارم در سال ۹۷ بتوانیم قدم های بلندتری برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار