فرمانده سپاه گرگان:

فرمانده سپاه گرگان از اعزام کاروان‎های متمرکز و غیرمتمرکز 650 نفر از زائران گرگان به کربلای ایران خبر داد و گفت: زائران راهیان نور لحظه تحویل سال 1397 را در جوار یادمان شهدای شلمچه آغاز می‎کنند.

650 گرگانی نوروز 97 را در جوار یادمان شهدای شلمچه آغاز می‎کنند

به گزارش گلستان24؛سیدعلی مهاجر صبح امروز در حاشیه اعزام کاروان‎های راهیان نور شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران با تبریک ایام‎الله رجب المرجب اظهار کرد: 650 نفر از شهرستان گرگان، نوروز 1397 را در جوار یادمان شهدای شلمچه آغاز می‎کنند.

وی تصریح کرد: اعزام بسیجیان شهرستان گرگان به کربلای ایران صبح امروز در قالب یک کاروان به استعداد 386 نفر از طریق هشت اتوبوس انجام گرفت، که در مجموع 650 نفر از خواهران و برادران شهرستان گرگان به طور متمرکز و غیرمتمرکز قرار است نوروز 1397 را در جوار یادمان شهدای شلمچه آغاز کنند.

فرمانده سپاه گرگان افزود: زائران راهیان نور قرار است در پنج روز سفرشان از هشت یادمان عملیاتی در کربلای ایران بازدید کنند، از ابتدای سال جاری تا تعطیلات نوروز 1397 تعداد یک‎هزار و 500 نفر به مناطق عملیاتی کشور اعزام شده و می‎شوند.

مهاجر با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه ترویج و تبیین شود، گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که می‎تواند برای نسل جوان درس‎آموز باشد، راهیان نور فرصت مغتنمی است تا هر کسی به ظرفیت خودش از این گنجینه پربها بهره‎مند شود.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خصوصا نسل جوان تاکید کرد و افزود: این فرهنگ غنی معنوی همواره توانسته است جامعه را از گزند آسیب‌ها مصون نگه دارد ما نباید بگذاریم این فرهنگ در جامعه کمرنگ شود.

فرمانده سپاه گرگان با بیان اینکه راهیان نور دعوت‌نامه‌ای از سوی شهدا برای زائران است، ابراز کرد: این فرصت برای هر کسی میسر نمی‌شود شهدا باید عنایت داشته باشند تا به این مکان معنوی دعوت شویم باید خود را خالص کنیم تا از گناهان خلاصی یابیم.

مهاجر با اشاره به اینکه شهدا باید الگوی جامعه در ولایت‌مداری باشند، اذعان کرد: شهدا در مقام عمل نشان دادند که تا پای جان گوش به فرمان ولی زمان خود هستند و در این راه از بزرگترین سرمایه خود گذشتند تا به مقصود خود که همان خوشنودی خداوند است برسند.

وی از راهیان نور به عنوان کلید وحدت یاد کرد و گفت: نباید این فرهنگ در جامعه تحریف شود ما باید فرهنگ دفاع مقدس را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم تا این مهم در جامعه نهادینه شود.

فرمانده سپاه گرگان حضور مسوولان در آیین بدرقه زائران کربلای ایران را تحسین‌برانگیز خواند و آن را به فال نیک گرفت و گفت: حماسه دفاع مقدس در امتداد حماسه اولیای الهی است و اصحاب رسانه باید این فرهنگ را برای جامعه ترسیم و تبلیغ کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار