مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: سال ۹۷، یک‌هزار کلاس درس در استان گلستان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

۱۰۰۰ کلاس درس در گلستان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

به گزارش گلستان24؛عماد مخدومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان تجهیز و نوسازی مدارس گلستان در سال 96 توانست در سطح کشور مقام نخست را در 2 بخش شاخص‌های اختصاصی وعمومی کسب کند، اظهار داشت: برای حفظ این رکورد و خدمات بیشتر در سال 97، برنامه تجهیز یک‌هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی مرکزی را داریم.

وی تاکید کرد: در 5 سال گذشته یک‌هزار و 100 کلاس درس در قالب 163 مترمربع زیربنا با اعتبار 1400 میلیارد ریال در گلستان احداث، تجهیز و تحویل آموزش وپرورش استان شده است.

وی تصریح کرد:برای تجهیز به سیستم گرمایشی مطمئن و استاندارد هم 254 میلیارد ریال هزینه شد و 3 هزار و 500 کلاس استاندارد سازی و به سیستم گرمایشی مجهزشدند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال 96، 100 هزارمترمربع محوطه‌سازی و آسفالت باهزینه 300 میلیارد ریال انجام شده و این کمک‌ها در 5 سال گذشته در بخش کمک‌های مردمی و خیران حدود 436 میلیارد ریال بوده که به صورت املاک و تجهیزات در اختیار نوسازی قرار داده‌اند.

مخدومی با اشاره به ساخت 120 کلاس درس در گلستان تا پایان امسال، افزود: برای ساخت 13 هزار مترمربع کلاس درس بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در سال 97 یک‌هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند و 15 هزار مترمربع هم محوطه‌سازی و آسفالت می‌شوند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان تصریح کرد: در مجموع در 2 سال آینده  65 پروژه که شامل 380 کلاس درس با زیربنای 66 هزار مترمربع و با بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مخدومی با اشاره به اینکه حدود 46 درصد مدارس استان گلستان که نیاز بازسازی و تجهیز دارند، خاطرنشان کرد: 23 درصد تخریبی و23 درصد هم باید مقاوم‌سازی شوند که بیشتر این مدارس در شهرستان‌های گرگان وگنبدکاووس قرار دارند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار