رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:

اولویت‌های استان اشتباه شناخته شده است

به گزارش گلستان24؛ حسین پیشقدم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: شفافیت کار سختی است اما من تمام تلاشم را می‌کنم در حوزه مدیریت خودم با شفافیت حقایق را بیان کنم.

وی ادامه داد: سوال مطرح است آیا می‌تواند با بودجه‌های میلیاردی استان به توسعه می‌رسد، من اعتقاد دارم فقط بودجه و پول یک استان را به توسعه نمی‌رساند و برای رسیدن به توسعه نیازمند حرکت و عزم همه جانبه در یک جامعه و یک استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان خاطرنشان کرد: سهم اعتبار را باید از توسعه خارج کنیم زیرا شاخصه‌های جدیدی برای توسعه مطرح می‌شود و حتی در استان گلستان باید به این نکته دقت داشته باشیم که امید به زندگی در بین بانوان گلستانی دو سال بیشتر از میانگین کشوری است و در آقایان برابر با میانگین کشوری است.

پیشقدم بیان کرد: چگونه می‌شود در استانی که درآمد مردم بالا نیست، امید به زندگی به این میزان بالا است پس به این نتیجه می‌رسیم آرامش اجتماعی خودش نوعی توسعه است و این آرامش و وحدتی که در استان گلستان وجود دارد یک توسعه بزرگ است.

وی افزود: همه ما تشنه سرمایه‌گذاری هستیم این خوب است اما به واقع اگر پتروشیمی، شهرک متالوژی، صنایع بزرگ و کوچک را داشته باشیم، آیا تصمینی وجود دارد که 20 سال دیگر استان گلستان توسعه یافته باشد.

پیشقدم تاکید کرد: توسعه زمانی رخ می‌دهد که برای پیشرفت اقتصاد و کارخانجات و صنایع باید جوانب دیگر را نیز در نظر بگیریم و فقط به دنبال صنعتی شدن نباید باشیم.

وی با اشاره به مباحث بیان شده طی سال‌های گذشته در خصوص فرار سرمایه‌گذار از استان گلستان و عدم توان گلستان در جذب سرمایه‌گذار، بیان کرد: بسیاری از افرادی که وارد استان می‌شوند، ادعای سرمایه‌داری می‌کنند و اعلام می‌کنند نیت سرمایه‌گذاری در گلستان دارند به هیچ عنوان سرمایه‌گذار نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان تصریح کرد: بسیاری از این افراد هیچگونه مشاوری در زمینه‌های حقوقی، اقتصادی، مالی و فنی ندارند و به هیچ عنوان شناختی نسبت به موضوعی که در خصوص آن صحبت می‌کنند ندارند و حتی گردش مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری مورد ادعا را هم ندارند.

 

پیشقدم بیان کرد: بسیار از این مدعیان سرمایه‌گذاری هیچ شناختی از گلستان ندارند و حتی برخی از آنها که ادعای سرمایه‌گذاری می‌کنند به دنبال زمین‌خواری هستند و از ظرفیت و نام و جایگاه سرمایه‌گذاری به دنبال مقاصد دیگری هستند.

وی تاکید کرد: ما دست سرمایه‌گذار واقعی را می‌بوسیم اما برخی از افراد احساس می‌کنند که سرمایه‌گذارند و با یک بررسی از وضعیت آنها متوجه می‌شویم حداقل سرمایه لازم برای ورود به موضوع را ندارد و بعد مدعی می‌شوند در گلستان از سرمایه‌گذار حمایت نمی‌شود و سرمایه‌گذار از گلستان فراری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در پاسخ به این سوال که چرا صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی نمی‌شود و استان در مسیر صحیح سرمایه‌گذاری و توسعه پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: اولویت‌های استان اشتباهی شناخته شده و از طرف دیگر استان چند تجربه تلخ و ناموفق در حوزه سرمایه‌گذاری داشته است.

پیشقدم گفت: دلیل شکست در آن سرمایه‌گذاری این بود که سرمایه‌گذاران توانایی و دانش فنی کار مورد نظر را نداشتند و باعث شده که سرمایه‌گذار و استان ضرر کند.

وی تاکید کرد: پروژه گردشگری در استان وجود داشت که من بسیار زیاد آنها را حمایت کردم و روزی تمام حمایت‌هایم را قطع کردم و در جلسه‌ای برای یک پروژه 150 میلیارد تومانی درخواست چهار میلیارد تومان کار زیرساختی از استان داشت تا کارش را شروع کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: من گفتم کسی که پروژه 150 میلیارد تومانی را تعریف کرده و بالای 100 جلسه در استان برگزار کرده، مشکل تامین چهار میلیارد تومان تسهیلات زیربنایی دارد، نمی‌تواند وارد پروژه سرمایه‌گذاری شود.

 

پیشقدم گفت: در بررسی‌های انجام شده از طریق وزارتخانه مشخص شد این سرمایه‌گذار 70 میلیون تومان پول در حسابشان دارند و آنوقت همین افراد می‌آیند و نسبت به مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار معترض می‌شوند و منتقد می‌شوند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌خواهد در استان زمین‌خواری کند و می‌گوید من 100 هزار هکتار در بیابان پروژه اجرایی می‌کنم و در جنگل یک هزار هکتار جنگل بدهید، این مشخص است به دنیال زمین‌خواری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان متذکر شد: بهترین شرایط برای استان این است، سرمایه‌گذارانی را جذب کنیم که در این استان زندگی می‌کنند و نسبت به استان علاقه و حساسیت دارند.

پیشقدم بیان کرد: در همین راستا سامانه پنجره واحد را طراحی کردیم تا هر کسی که نیازمند مجوز برای سرمایه‌گذاری است، در این سامانه ثبت نام کند و قول دادیم روند هفت روزه را به سه روز کاهش دهیم و خوبی این سامانه این است که توان سرمایه‌گذار سنجیده می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار