جعفری خبر داد؛

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان گلستان گفت: امسال بیش از ۸۲ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که ۳۵ درصد آنها منجر به صلح وسازش شده است.

سازش در ۳۵ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان گلستان

به گزارش گلستان24؛احمد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره بررسی پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 82 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که 35 درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

وی تاکید کرد: از نظر مقایسه‌ای پرونده‌هایی که منجر به صلح و سازش شده  7.9  درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته و ورودی پرونده‌ها هم 6.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده‌هایی که در این شوراها مورد بررسی قرار گرفته، نفقه، مهریه و اختلافات مالی کمتر از 20 میلیون تومان بوده که بیشتر آنها مختومه شد.

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان گلستان افزود: دربخش دعاوی خانوادگی که یکی از مشکلات ما بود هم با کاهش وم ختومه شدن بیش از 2 هزار و 500 پرونده مواجه شدیم. شوراهای حل اختلاف بیشترین نقش را در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و کوتاه‌تر شدن زمان اطاله دادرسی برعهده دارند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف براساس ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال 81 با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، تأسیس و راه‌اندازی شدند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان، ترویج فرهنگ صلح و سازش را هدف اصلی شوراهای حل اختلاف دانست و اظهار کرد: بیش از 718 نفر با شوراها در سراسر استان به صورت پاره وقت و تمام وقت همکاری می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار