استاندار گلستان تاکید کرد

استاندار گلستان گفت: برای اطلاع‌رسانی به موقع ناشی از حوادث هواشناسی باید امکانات لازم، به روز فناوری و ماهواره‌ای در اختیار هواشناسی باشد که اگر چنین نباشد آسیب جدی خواهیم دید.

ضرورت تجهیز استان گلستان به فناوری‌های به‌روز و ماهواره‌ای هواشناسی

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی شامگاه جمعه به مناسبت روز جهانی هواشناسی با حضور در اداره کل هواشناسی استان و بازدید از مرکز «پایش و پیش‌بینی هواشناسی» ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای کارکنان هواشناسی که بدون تعطیلی در محل کار خود حاضر و به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش همه دست‌اندرکاران معرفی استان به بهترین شکل ممکن به مردم ایران و گردشگران خارجی است و این امر نیازمند همدلی، هماهنگی و تلاش مضاعف و کار بیشتر  همه دستگاه‌های اجرایی است و هدف نهایی رخداد همین امر می‌باشد.
وی تصریح کرد: اینجانب بمناسبت 23 مارس و روز جهانی هواشناسی که تحت عنوان «آماده‌باش جوی، هوشیاری اقلیمی» نامگذاری شده و یک رویداد جهانی است خدمت شما عزیزان رسیدم و این روز را به همه دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه و حوزه‌های طبیعی و اقلیمی تبریک می‌گویم و از عزیزانی که اخبار به‌روز هواشناسی را برای مصالح کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و به خصوص در بحث حوادث به موقع اطلاع‌رسانی می‌کنند قدردان هستم.

استاندار گلستان گفت: اگر اطلاع‌رسانی به موقع به خصوص در مواقع بحرانی نباشد قطعا حوادث جاده‌ای، دریایی و هوایی بیشتر خواهد شد و برای این امر لازم است که امکانات لازم، به روز فناوری و ماهواره‌ای در اختیار هواشناسی باشد که اگر چنین نباشد آسیب جدی خواهیم دید.
هاشمی به کشاورزی بودن استان اشاره کرد و بر اطلاع‌رسانی هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در مواقع  بروز یخ‌بندان، بادهای شدید و بارندگی تاکید کرد و گفت: با داشتن این اطلاعات کشاورزان می‌توانند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
استاندار گلستان همچنین به حادثه‌خیز بودن استان و بروز آتش‌سوزی، سیلاب و توفان‌ها به خصوص توفان اخیر استان اشاره و بر اطلاع‌رسانی به‌هنگام و دقیق
که کمک قابل توجهی در کاهش اثرات آن داشت تاکید کرد و افزود: این وظیفه سنگین بر دوش هواشناسی است و عدم اطلاع‌رسانی ممکن است باعث از دست دادن جان عزیزان و به خصوص جوانان ما شود و کوچک‌ترین بی‌توجهی ممکن است یک حادثه هوایی و یا دریایی را به دنبال داشته باشد.
هاشمی سخنان خود را با قول مساعد برای برطرف کردن مشکلات و موانع مطرح شده در آتی از منابع استانی و یا ملی و به نتیجه رساندن آن و آرزوی توفیق برای همه زحمتکشان هواشناسی و تبریک مجدد روز جهانی هواشناسی و یک خسته نباشید جانانه به همه به پایان رساند.

در این بازدید ابتدا نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی استان گزارشی از وضعیت کلی هواشناسی استان و نحوه کارکرد و خدمات‌رسانی شبانه‌روزی مجموعه هواشناسی را بیان کرد و سپس به موانع و مشکلات و نیازهای هواشناسی استان اشاره کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار