شهروندان در انتظار تحقق وعده انتخاباتی؛

اعضای شورای اسلامی شهر گالیکش در زمان تبلیغات انتخاباتی از جذب بی‌رویه و خارج از ضابطه نیرو در شهرداری گالیکش گلایه‌مند بودند.

ضرر ۵ میلیاردی مدیران شهری به گالیکش / عافیت‌طلبی مانعِ اجرای وعده‌ها انتخاباتی نشود

به گزارش گلستان24؛به نقل از نیلکوه، اعضای شورای اسلامی شهر گالیکش در زمان تبلیغات انتخاباتی از جذب بی‌رویه و خارج از ضابطه نیرو در شهرداری گالیکش گلایه‌مند بودند.

آن‌ها عنوان می‌کردند در صورت تکیه زدن بر کرسی شورای اسلامی شهر گالیکش در خصوص تعدیل نیرو برابر قانون اقدام کرده و کارمندان موجود در شهرداری این شهر را به تعداد استاندارد خواهند رساند.

طبق شنیده‌ها تعداد نیروی تعریف‌شده در چارت شهرداری گالیکش 70 نفر است حال‌آنکه تعداد نیروهای شاغل در شهرداری گالیکش بالغ‌بر 100 نفر هستند (برخی این تعداد را 104، 112 و 120 هم اعلام کرده‌اند).

«محمد حمیدی» مدیرکل وقت امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در آیین معارفه «رمضان علی خسروی» به‌عنوان شهردار گالیکش در کانون شهید محمدباقر خسروی در این خصوص گفت: بیش از نیمی از کارمندان اداری شهرداری گالیکش اضافه هستند.

جالب است بدانید استانداری گلستان با حجم بالای کاری 4 نیروی روابط عمومی دارد حال‌آنکه شهرداری گالیکش 3 نیروی روابط عمومی دارد. همچنین اداره آموزش‌وپرورش گالیکش با تعداد مراجعین بالا و جامعه هدف خود یک نیروی کارگزینی دارد و شهرداری این شهر 3 نیروی کارگزینی دارد و...؛ اقدام غلطی که از دوره چهارم شهرداری و شورای اسلامی در گالیکش بنانهاده شد.

با حساب سرانگشتی می‌توان به این عدد رسید که شهرداری گالیکش ماهیانه بین 60 الی 100 میلیون تومان از بودجه خود را (یک‌پنجم از بودجه سالانه) تنها صرف کارمندان مازاد می‌کند.

با علم به اینکه هفت ماه از روی کار آمدن شورای اسلامی شهر گالیکش می‌گذرد باید گفت که تعلل در اجرای این وعده انتخاباتی قریب 5 میلیارد ریال به بیت‌المال و مردم این شهر ضرر وارد کرده است.

همین‌طور شنیده‌های تأیید نشده حکایت از آن دارد که در اقدامی غلط و نسنجیده بیش از 20 نفر از این نیروها توسط شهرداری و شورای اسلامی دوره چهارم گالیکش جذب‌شده است. (شورای دوره گذشته حتی در دو هفته پایانی کار خود نیز جذب نیرو داشتند)

حقوقی که به کارمندان مازاد پرداخت می‌شود حق‌الناس بوده و از محل مالیات و عوارض مردم گالیکش است؛ مردم این شهر منتظرند تا اعضای شورای اسلامی و شهردار گالیکش با عملیاتی کردن وعده انتخاباتی عیار و وزن خود را در مدیریت شهری نشان دهند.

البته غالب شهروندان معتقد هستند پوست موزی که شورای اسلامی دوره چهارم در آخرین روزهای حضورشان در شهرداری گالیکش زیر پای متولیان دوره پنجم شهر گالیکش گذاشتند مانع از اجرای وعده تعدیل نیرو خواهد شد.

نه‌تنها تاکنون در حوزه تعدیل نیرو در شهرداری گالیکش اقدامی انجام نگرفته که نیروهای دو برابر نیازی که در امورات اداری شهرداری گالیکش مشغول به کار هستند نیز به واحدهای فضای سبز، خدمات شهری و ... برای رفاه بیشتر حال شهروندان منتقل نشده‌اند.

البته در این مدت تنها یک انتقال عجولانه در این حوزه انجام‌گرفته که به اعتقاد شهروندان آن‌هم یک تسویه‌حساب شخصی بود تا انتقال مدون (بدون در نظر گرفتن شیوه‌های جذب این شخص در دوره چهارم شهرداری و شورای اسلامی شهر گالیکش که خود جای بحث دارد) چراکه قبل و پس‌ازاین نیروی شرکتی که از امور اداری به فضای سبز منتقل‌شده نیروهای دیگری نیز جذب‌شده‌اند؛ چرا نیروهایی که پس‌ازاین نیرو جذب شدند در امورات اداری باقی‌مانده‌اند!!! ( ژن_خوب )

این ازدیاد نیرو در شهرداری گالیکش مشکلاتی را برای مدیریت شهری نیز به همراه داشته است. این هزینه کرد بالا از دوره قبل تاکنون گاها باعث تعویق چندین ماه پرداخت حقوق کارمندان از سوی مدیران شهری می‌شد؛ حتی دست‌وبال مسئولین را در خدمات‌رسانی به شهروندان می‌بندد.

شهروندان معتقدند پس از پیروزی در انتخابات و تکیه‌بر صندلی مدیریت شهری منتخبین مردم به‌نوعی دچار عافیت‌طلبی و فراموشی وعده‌ها انتخاباتی شده و برای دوری از حاشیه به سراغ تعدیل نیرو که جز وعده‌های اصلی انتخاباتی‌شان بوده نخواهند رفت.

البته برخی نیز معتقد هستند فشارهای بیرونی و درونی و برخی خانواده‌ها به شهرداری و شورای اسلامی مانع از اجرای این وعده است.

انتظار و حق مردم گالیکش است تا دلایل فراموشی اجرایی نشدن این وعده انتخاباتی باگذشت هفت ماه به آن‌ها از سوی مدیران شهری توضیح داده شود.

شوراییان به‌صورت کاملاً مشخص موضع خود در خصوص تعدیل نیرو را به مردم اعلام کنند و بگویند چگونه راضی به هدر رفت ده‌ها میلیونی ماهیانه از جیب مردم این شهر می‌شوند.

البته مدیران شهری بدانند برای اجرایی کردن این اقدام شجاعانه و جلوگیری از ضرروزیان به بیت‌المال و مردم گالیکش شهروندان در کنار شما ایستاده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار