بودجه سال 94 شهرداری گرگان با 50 میلیارد ریال افزایش نسبت به سال قبل با رقم دو هزار و 50 میلیارد ریال (205 میلیارد تومان) از سوی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

شورای شهر بودجه شهرداری گرگان را با 50میلیارد ریال افزایش تصویب کرد

به گزارش گلستان 24، رییس شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای مرکز استان گلستان گفت: بالغ بر یکهزار و 300 میلیون ریال از این بودجه، عمرانی است

که با اختصاص آن اقدامات توسعه ای در سطح شهر انجام خواهد شد.

حسین ربیعی اظهار داشت: بازگشایی خیابان 60 متری افسران بعد از چند سال مشکلات تملکی و اتصال خیابان در دست اجرا و ارتباط دادن مسیر گلشهر و رازی به تقاطع دخانیات (قلعه حسن) از پروژه هایی است که با این اعتبار در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، اجرا و بهره برداری از زیرگذر سه راه گلشهر، کلنگ زنی روگذر بهارستان به شهرک شهریار جهت تسهیل در رفت و آمد ساکنین شمال کمربندی شهید کلانتری به بالا دست شهر در شهریور 94 از دیگر پروژه های تعریف شده برای گرگان است.

رییس شورای شهر گرگان اضافه کرد: روگذر تقاطع دخانیات و زیرگذر کمربندی شهید کلانتری به 60 متری افسران، آغاز مطالعات و اجرای شهربازی در زمین 3 هکتاری صیاد شیرازی، احداث فروشگاه در زمین پایانه مسافربری شهید قندهاری، سرمایه گذاری در زمین خیابان 5 آذر و جذب سرمایه گذار برای اجرای هتل شهرداری و تله کابین نیز از پروژه های است که در سال 94 اجرایی خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه در انتهای سال 93 شاهد تنش هایی در شورا بودیم، افزود: هر چه شورا و شهرداری منسجم تر باشند اثرات مثبت آن در سطح شهر بیشتر خواهد بود.

ربیعی همچنین از خوشحالی مردم از افتتاح پل روگذر شهید قندهاری و زیرگذر میدان معلم و عملکرد خوب شهردار و شورا در سال گذشته سخن گفت و از شهردار خواست که کمی شورایی شود و شورا را بیشتر درکارهایش مشارکت دهد و آنها را درعمل به رسمیت بشناسد و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر، شهردار را آنها انتخاب می کنند، ولی اینکه شهردار تمام کارها را رها کرده و فقط به خواسته های آنان توجه کند، نشدنی است.

رییس شورای شهر گرگان اظهار کرد: ما سوگند اینکه امانتدار مردم باشیم را یاد کرده ایم و اگر با تصمیمات و خودخواهی به شهروندان ضرر بزنیم و مشکلات آنها را افزایش دهیم، باید جوابگو باشیم.

وی در ادامه باتبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: زنان جامعه با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) در زمینه های مختلف اجتماعی ازخوشبختی دنیا و سعادت آخرت بهره مند می شوند.

ربیعی افزود: هم اینک جامعه ما نسبت به شناخت رفتاری و کرداری حضرت فاطمه (س) ضعیف است و شاید به همین دلیل، بعضی از بانوان از الگوهای بیگانه تأثیرپذیری دارند.

وی دراین خصوص از مسوولان خواست به همان اندازه که در اندیشه اصلاح قدرت سیاسی هستند برای رفع نواقص فرهنگی و اجتماعی و الگوسازی صحیح برای دختران و پسران کشور تلاش کنند.

بررسی نامه ها و لوایح رسیده دستور کار بعدی این جلسه بود که با حاشیه هایی از جمله عدم اتفاق نظر چند نفر از اعضا با دو فوریتی شدن لایحه تقاطع غیرهمسطح گلشهر و فرهنگسرا همراه بود.

مدیر کل امور مهاجرین و اتباع خارجی استانداری گلستان نیز مهمان این نشست شورا بود که در جلسه ای غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران و شهروندان به مذاکره با یکدیگر پرداختند.

در این نشست به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از 'زهرا نورا' تنها بانوی عضو شورا با اهدای لوح و هدیه ای تقدیر به عمل آمد.

شهرستان گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 450 هزار نفر جمعیت دارد.
ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار