مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: با رشد بیش از ۱۱۰ درصد اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در گلستان، این استان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است.

 رشد بیش از ۱۱۰ درصدی اقامت مسافران در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی ظهر امروز  جشن ملی نوروزگاه و دهکده گردشگری این شهرستان با اشاره به آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاکنون اظهار داشت: براساس آماری که تاکنون از بازدید مسافران و گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان ثبت شده تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر است که این آمار رشد 50 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی به اقامت در استان تاکنون اشاره کرد و افزود: تا به امروز نزدیک به 400 هزار نفر در استان گلستان اقامت داشته‌اند که نسبت به سال گذشته رشد 110 درصدی اقامت را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: این در حالی است که در کشور رشد 8 درصد را در این حوزه تجربه می‌کند و این بدین معناست که گلستان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از اثرات برگزاری نوروزگاه‌ها در سطح استان معرفی بسیار خوب استان به گردشگران بوده است و امروز شاهد تاثیرات آن نیز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: فضای استان به لحاظ برگزاری جشنواره ها و نوروزگاه‌ها, فضای با نشاط و شادی است و ما توانستیم تعداد 4 نوروزگاه در سال گذشته را به 16 نوروزگاه در سال جاری افزایش دهیم و یک رقابت خوب در شهرها ایجاد شده که نشاط اجتماعی را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: عیدی امسال ما به مردم روستای بش‌اویلی بخش لوه شهرستان گالیکش این است که با کمک فرماندار این شهرستان ساختمان ایجاد شده در نوروزگاه در این روستا را به مرکز تخصصی صنایع دستی تبدیل کنیم تا بانوان هنرمند این روستا بتوانند در آن فعالیت کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار