رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان:

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از آزادی ۲۷۲ زندانی ایرانی در ترکمنستان خبر داد.

آزادی ۲۷۲ زندانی ایرانی در ترکمنستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اتاق گرگان، علی محمد چوپانی در حاشیه همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و هیات گلستانی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به توافق های به عمل آمده بین مقامات دو کشورایران و ترکمنستان مقرر شد تعداد زیادی از زندانیان ایرانی که در کشور ترکمنستان در بند هستند، آزاد شوند.

وی تصریح کرد: طبق توافق دو رئیس جمهور  ۲۷۲ زندانی ایرانی و چهار زندانی ترکمنستانی ازاد خواهند شد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی دو طرف، ترانزیت و سواپ گاز ترکمنستان از امروز اغاز شد.

وی به اهمیت تسهیل صدور ویزا اشاره کرد و افزود: طبق تعامل ایجاد شده، صدور ویزا با معرفی اتاق های دو طرف تسهیل خواهد شد.

چوپانی عنوان کرد: در این دیدار تفاهم نامه هایی از جمله پرواز هوایی بین مقامات دو کشور به امضا رسید که مقرر است در آینده نزدیک توسط کار گروهای تخصصی عملی شود.

ارازجان شمالی، نایب رئیس اتاق بازرگانیف صنایع و کشاورزی گرگان هم در این سفراظهار کرد: از سوی رییس جمهور ایران پیشنهاد شد در صورت تمایل طرف مقابل، خط آهن مشترکی از استان گلستان به دامغان ایجاد شود که شرایط رفت و آمد ریلی تسهیل شود.

شمالی به مشکلات راننده های ایرانی در ترکمنستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه گفتگوهای خوبی مطرح شد و امید داریم مشکلات موجود، رفع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار