سید علی طاهری، در پاسخ به سوالات گلستان 24:

رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما محرمانه نداریم. ما کماکان منتظر انتشار گذاره برگ ایرانی از طرف وزارت امور خارجه کشور و تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم.

مجلس، همچنان در انتظار فکت شیت ایرانی

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره چگونگی بررسی موضوع حضور خبرنگار رژیم صهیونیستی در ایران، در مجلس شورای اسلامی می گوید: «در این خصوص با توجه به این که این خبرنگار صهیونیستی در قالب گردشگر به ایران آمده بود، باید از سازمان میراث فرهنگی در این رابطه سوال می کردیم. آقای سلطانی فر امروز به کمیسیون تشریف آوردند و پاسخ ایشان این بود که ورود گردشگر به کشور مراجع ذی ربطی دارند که آن ها برای ورود افراد به کشور مجوز صادر می کنند و ما هیچ مسئولیتی برای ورود گردشگر خارجی به کشور نداریم. وقتی به کشور وارد شد به سازمان گردشگری سپرده می شود و این سازمان باید پاسخگو باشد. اما چون ورود وی با مجوز ما نبوده است، ما نمی توانیم در این باره پاسخگو باشیم.»

وی ادامه می دهد: « این موضوع به جلسه دیگری موکول شد تا برخی از مسئولین دیگر که مرتبط به این موضوع هستند دعوت شوند و انشاالله در آنجا به یک پاسخ دقیق برسیم.»

صالحی

با گذشت حدود یک ماه از حضور وزیر امور خارجه کشور در مجلس شورای اسلامی و قول وی برای انتشار فکت شیت ایرانی، هنوز این فکت شیت منتشر نشده است. این در حالی است که آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز، چندی پیش گفت: حرف های من، آقای ظریف و آقای عراقچی همان فکت شیف است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم انتشار این فکت شیت می گوید: امروز نمایندگان مختلف تذکرات جدی در خصوص انتشار گزاره برگ (فکت شیت) دادند. با توجه به این که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خودشان، چند روز پیش تصریح کردند که ما محرمانه نداریم و جزئیات این بیانیه در قالب گزاره برگ ، در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، ما کماکان منتظر این هستیم که مسئولین محترم تیم مذاکره کننده هسته ای و آقای وزیر امور خارجه، این گزاره برگ ایرانی را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند. ما منتظر پاسخ مسئولان محترم هستیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار