به علت وجود مشکلات فراوان در سواحل گلستان مسافرین وگردشگران از این مناطق ناراضی بوده اند.

گردشگران نوروزی در سال آینده ریزش خواهند داشت

به گزارش گلستان 24؛استان گلستان هم مانند دیگر استان های شمالی کشور مقصد گردشگری برای مسافرین و گردشگران است،به طوری که حتی از دور ترین شهر های کشور نظیر شهرستان ایرانشهر از استان سیستان وبلوچستان ونور آباد استان لرستان در ایام نوروز گردشگر داشته ایم.

حضور گردشگران از شهرهای دور که اغلب فاصله ی آنها به بیش ازهزار کیلومتر میرسد بدون شک با برنامه ریزی و هدف خاصی بوده که این اهداف می تواند یکی از مکان های گردشگری استان نظیر دشت های ترکمن صحرا ،جنگل های زیبا و همچنین بندرهای دریایی استان باشد.

ممکن است که برخی از گردشگران فضای کنونی بندرگز یا بندر ترکمن را ندیده باشند و به امید دیدن یک ساحل رویایی و بندری زیبا که لنج ها وقایق ها در آن پهلو گرفته است به استان گلستان سفر کرده اند ولی وقتی به این بنادر رسیده اند با چیزی روبرو شده اند که به هیچ وجه منتظر رویارویی با آن نبوده اند.

ساحلی باتلاقی به اندازه ی چند کیلومتر بین بندرگاه و آب دریا که آن هم بیش از اندازه کم عمق است فاصله انداخته و مسافرین فقط میتوانند با نگاه به دوردست ها از این مناظر استفاده کنند.

طبق اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان در ایام نوروز سال 97 حدود 1میلیون و 167 هزار و 751 نفر ازاستان گلستان بازدید کرده اند که از این تعداد حدود 1میلیون و 512 هزار و 500 نفر از بندر ترکمن بازدید داشته اند.

با وجود این آمار این موضوع به اثبات میرسد که جاذبه های دریایی بیش از دیگر جاذبه های تفریحی استان گلستان برای گردشگران و مسافرین جذابیت دارد و مطمئنن با وجود همچین سواحلی در استان گلستان در سال های آینده این میزان بازدید کننده از استان به رقمی خیلی پایین تر خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار