عدم نبود امکانات و زیر ساخت در سواحل گلستان باعث شده است تا بیش از پنجاه در صد از ظرفیت گردشگری استان از بین برود.

گردشگری گلستان در انتظار احیایی فوری

به گزارش گلستان24؛استان گلستان همیشه به عنوان یک مقصد گردشگری در کشور شناخته می شود وظرفیت های گردشگری مناسب در جای جای نقاط این استان باعث ورود چشمگیر توریست ها و مسافرین شده است.

ظرفیت هایی مانند کوه،آبشار و جنگل های بکر از عوامل اصلی جذب گردشگر در استان گلستان می باشد که این خود باعث افزایش سود آوری و پیشرفت استان خواهد شد.

اگر بیشتر به مقاصد گردشگری کشور توجه شود می بینیم که مردم علاقه ی زیادی به دریا دارند و شهر هایی که به دریا راه دارند مانند سواحل مازندران و جنوب کشور همیشه مملو از توریست ها و مسافرین بوده است.

از این رو داشتن دریا در هر استان علاوه بر مزیت های جغرافیایی و محیط زیستی برای جذب توریست بسیار مناسب است.

استان گلستان نیز با داشتن دریا برای جذب توریست بسیار مستعد است زیرا که تنها جزیره در دریای خزر جزئی از خاک این استان محسوب می شود و این امتیاز مثبتی برای استان گلستان است.

در حال حاضر آبهای منتهی به سواحل استان گلستان به دلیل پس رفت آب باعث زشتی سواحل استان شده اند که این خود زنگ خطری برای گردشگری استان است.

جزیره آشوراده نیز به علت نبود امکانات و عدم توجه مسئولین نیز  چندان قابلیت جذب گردشگر ندارد و بازدید های مسئولین استان و کشور از این جزیره تاکنون مثمره ثمر نبوده است.

استاندارجدید گلستان نیز باید در نظر داشته باشد که گردشگری گلستان نیاز به احیای دوباره دارد و بهترین نقطه برای شروع این احیا قطعا سواحل خلیج گرگان و جزیره آشوراده خواهد بود.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار