رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان با اشاره به صدور ۱۸ هزار سند مالکیت روستایی در گرگان، گفت: ۲۴ هزار مسکن روستایی ‌در سطح شهرستان گرگان داریم که از این میزان ۱۵ هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده است.

15 هزار واحد مسکن روستایی در گرگان مقاوم‌سازی شد

به گزارش گلستان 24؛داود خسروی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت:  21 فرودین ماه سالروز ‌تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که همزمان با تأسیس بنیاد، حساب 100 امام خمینی(‌ره) تأسیس شد.

وی تصریح کرد: ‌تهیه طرح‌های هادی روستایی یکی از برنامه‌های ما به شمار می‌رود و خوشبختانه همه 100 روستای شهرستان گرگان مشمول طرح هادی روستایی هستند.

اجرای طرح هادی در 75 روستای شهرستان گرگان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان ادامه داد: ‌از مجموع 100 روستای شهرستان گرگان 30 درصد بازنگری طرح‌هادی اتفاق افتاده و در 75 روستا اجرای طرح هادی را داشتیم. اجرای طرح هادی روستا، به ماندگاری و ثبات جمعیت کمک می‌کند و در روستاهایی که طرح‌هادی انجام‌شده رشد ماندگاری روستائیان را شاهد بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امید داریم در برنامه ٤ ساله طرح هادی در همه 100 روستایی شهرستان گرگان انجام شود.

15 هزار واحد مسکن روستایی در گرگان مقاوم‌سازی شد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح مسکن یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود، ‌گفت: 24 هزار مسکن روستایی ‌در سطح شهرستان گرگان داریم که از این میزان  15 هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده و بیش از 50 درصد ایمن‌سازی انجام‌شده است.

خسروی بابیان اینکه دولت برای تأمین مسکن تسهیلات خوبی را در نظر گرفته است، تأکید کرد: 18 تا ٢� میلیون برای هر واحد مسکونی با بازپرداخت 15 ساله ‌برای روستائیان و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر پرداخت می‌شود.

وی افزود: در شهر گرگان نیز مسکن ارزان‌قیمت و حمایتی داریم که 70 درصد آن را متقاضی از تسهیلات بانکی استفاده می‌کند که ١٤٤ واحد در استان در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

صدور 18 هزار سند مالکیت روستایی در گرگان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان گفت: صدور اسناد روستایی از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود و در این راستا 18 هزار سند مالکیت واگذار شد و با این سند در نزد بانک‌ها به‌عنوان وثیقه ضبط و می‌توانند از  تسهیلات مسکن استفاده کنند.

خسروی به مسکن اجتماعی دولت اشاره کرد و گفت: ‌این طرح در اواخر سال 1396 ابلاغ کردند و همه شهرها بخش مسکن در شهرها 80 میلیون و دیگر شهرها 60 میلیون تومان است که به بنیاد مسکن واگذارشده است.

وی با بیان اینکه کارمزد آن 8 تا 9 درصد و بازپرداخت 15 ساله دارد، ‌افزود  با تخصیص اعتبار ارائه این تسهیلات را خواهیم داشت.

افزایش 50 درصدی اقامت مسافر نوروزی در گرگان 

‌رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان هم در این جلسه به رشد 50 درصدی اقامت مسافران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: 611 هزار و 909 نفر در ایام نوروز در شهرستان گرگان اقامت داشتند.

‌‌قندهاری اظهار داشت: 5 ‌جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را در فرمانداری گرگان برگزار کردیم و ٤ جلسه آن در سال 1396 بوده و کمیته‌های ده‌گانه در راستای خدمات سفر تشکیل و دفترچه کشیک نوروزی با کمک دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان گرگان تهیه شد.

‌رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان به برگزاری دوره‌های گردشگری در 13 روستای شهرستان گرگان اشاره کرد و افزود : یک دوره ویژه نیز برای فرهنگیان در آموزش و پرورش برگزار شد.

قندهاری به چاپ بروشور و تیزر اشاره کرد و افزود: چاپ بیش از 100 عدد بنر معرفی مکان‌های گردشگری شهرستان گرگان را در دستور کار قرار دادیم.

بازدید روزانه 2 هزار نفر از دهکده گردشگری گرگان

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان همکاری خوبی برای جانمایی و معرفی ظرفیت گردشگری شهرستان گرگان داشت، گفت: ‌از 27 اسفند ماه دهکده گردشگری شهرستان با حضور استاندار فعالیت خود را آغاز کرد و روزانه بیش از 2 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

‌رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان تاکید کرد: ‌برگزاری 4 جنگ شادی در محوطه نوروزگاه، استقبال از نخستین مسافران با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی و استانی، برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی با 150 غرفه، ‌نوروزخوانی اقوام و انجام ورزش‌های باستانی از جمله دیگر برنامه‌های ما در ایام نوروز بود.

قندهاری یادآور شد: جشنواره بومی و محلی در شهر جلین در ایام نوروزی برگزار شد و همچنین در سطح شهرستان گرگان به همت هلال‌احمر و نیروی انتظامی ایستگاه‌ها و کمپ‌هایی برای راهنمایی و خدمات مسافران در سطح شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: معرفی روستاهای جاذبه گردشگری، ‌توزیع پاکت‌های زباله در روز طبیعت و پاکسازی تفرجگاه‌ها، ‌تشکیل تیم بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی از دیگر برنامه‌های ما در ایام نوروز به‌شمار می‌رود.

‌رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گرگان به رشد 50 درصدی اقامت مسافران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: 611 هزار و 909 نفر در ایام نوروز در شهرستان گرگان اقامت داشتند.

‌قندهاری افزود: گلستان یکی از استان‌هایی است که گردشگرپذیر بوده و رتبه سوم را در کشور کسب کرده و از این رو رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیام تشکری را برای استان گلستان صادر کردند.

‌رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان از رتبه نخست شهرستان گرگان در بخش اقامت مسافر خبر داد و افزود:‌ امید داریم بتوانیم در رشد ماندگاری مسافر قدم‌های خوبی برداریم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار