مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: کارتن به دستان غیرمجاز با همکاری میراث و نیروی انتظامی جمع آوری شده و تحویل قضات می شوند اما قانونی برای مجازات آن ها وجود ندارد.

جمع آوری کارتن به دستان غیرمجاز در گلستان

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام نوروز ۹۷ ظرفیت اقامت ۸۷ هزار نفر در شب در استان فراهم شده و پیش بینی ما این است که این میزان پاسخگوی نیاز فعلی گردشگران استان است.

وی با بیان این که تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان در صورت نیاز بیشتر اندیشیده شده است، یادآور شد: سیاست دولت و سازمان میراث فرهنگی و ستاد تسهیلات خدمات سفر در کشور بر این است که پذیرش مسافر در مدارس به شکل فزاینده ای در سال ۹۷ کاهش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان افزود: آموزش و پرورش مکلف شده است در ایام نوروز ۹۷ فقط به فرهنگیان و آن هم با درجه بندی مناسب سرویس بدهد.

وی با بیان این که امسال ۱۸۰ مدرسه و ۱۸ پایگاه اسکان برای اقامت هشت هزار و ۱۰۰ فرهنگی در گلستان پیش بینی شده است، به تمهیدات پیش بینی شده برای افزایش بیشتر ظرفیت اسکان در گلستان اشاره و تصریح کرد: تمام خوابگاه های دانشگاهی، پانسیون ها و ... برای مواقع خاص و بحرانی و زمانی که مسافران بیشتر از ظرفیت اسکان در هتل ها، مهمانپذیرها و ... باشند در نظر گرفته شده است.

کریمی از افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان خبر داد و بیان کرد: امسال ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در استان به بهره برداری رسید و ۲۴ اقامتگاه در مرحله بهره برداری است.

وی با بیان این که در ایام نوروز ۹۷ بر روی اقامت در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی تمرکز کرده ایم، ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی هم ارزان قیمت هستند و هم خدماتی که ارائه می دهند به مذاق گردشگران خوش می آید.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به موضوع فعالیت خانه مسافرها در استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: کارتن به دستان غیرمجاز با همکاری میراث و نیروی انتظامی جمع آوری شده و تحویل قضات می شوند اما قانونی برای مجازات آن ها وجود ندارد.

کریمی تاکید کرد: دستگاه قضا فقط می تواند از آن ها تعهد بگیرد از اینرو برای مقابله با کارتن به دستان نیازمند اصلاح قانون هستیم و تا قانون اصلاح نشود نمی توانیم به زور آن ها را در قالب خانه مسافر ساماندهی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار