معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر ایرانی ترکمن در استان خبر داد.

بزرگداشت مختومقلی فراغی در گلستان برگزار می شود
به گزارش گلستان24؛ علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: این مراسم ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مقامات کشوری، مسئولین استان و شهرستان، مهمانانی از کشور ترکمنستان و مردم استان، در جوار آرامگاه این شاعر نامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری هر چه بهتر این گونه مراسمات، ضمن احترام به مفاخر تاریخ استان می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر و توریست باشد.

طهماسبی اضافه کرد: ما در کشوری کهن با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی زندگی می‌کنیم و استان گلستان نیز با داشتن مفاخری همچون مختومقلی فراغی بخشی از این تاریخ بزرگ و پرعظمت است.

وی در ادامه گفت: بی شک دشمنان ما به خصوص وهابی‌ها نمی‌خواهند مناسبت‌هایی از این دست در کشور ما پررنگ و برجسته شود و هرچقدر که ما در این حوزه با برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر شیعه و اهل سنت موفق‌تر عمل کنیم، در راستای وحدت هرچه بیشتر مسلمین گام خواهیم برداشت.

طهماسبی افزود: امسال با حضور مدیران استانی برنامه مجزایی نیز در زادگاه این شاعر شهیر ایرانی ترکمن خواهیم داشت، ضمن اینکه در ۶ شهرستان ترکمن نشین استان نیز برنامه‌های متنوعی در آن ایام برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: مکاتبات و هماهنگی لازم با وزارت امور خارجه برای حضور مهمانان خارجی در این مراسم بعمل آمده و امیدواریم با حضور پرشور مردم، مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی را با شکوه خاصی برگزار کنیم.

مختوم‌قلی در سال ۱۱۱۲ هجری شمسی در روستا حاجی‌قوشان در شمال شرق گنبد کاووس به دنیا آمد.

وی از بزرگترین شاعران زبان ترکمنی و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مردم ترکمن به شمار می‌آید که در اشعار خود بیشتر به مسایل اجتماعی و سیاسی می‌پرداخته است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار