امام جمعه اهل سنت بندرترکمن گفت: تلاش دولت در آزادی ایرانیان زندانی در ترکمنستان به عنوان سابقه درخشان دولت دکتر روحانی در اذهان مردم استان گلستان ماندگار خواهد ماند.

آزادی ایرانیان از زندان های ترکمنستان اقدام ماندگار دولت است

به گزارش گلستان24؛ حاج آخوند عبدالرحمن کر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دیپلماسی دکتر روحانی باعث شد تا به لطف پروردگار یکی از مشکلات کهن منطقه که مشکل ساز بود، رفع شود.
وی اضافه کرد: با توجه به سخت گیری ها در زندان های ترکمنستان، امکان ملاقات خانواده ها با افراد در بند مهیا نبود و این موضوع دغدغه ها و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود که با درایت دکتر حسن روحانی و تیم دیپلماسی رییس جمهوری و تلاش های استاندار گلستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفع شد.
حاج آخوند کر ادامه داد: برخی خانواده های این زندانیان دیگر امیدی به دیدار فرزندان خود نداشتند و اقدام دولت تدبیر و امید در آزادی آنان باعث خوشحالی خانواده ها و مردم استان گلستان شد.
این روحانی اهل سنت با یادآوری اینکه از طریق تریبون نماز جمعه نیز ازسوی مردم منطقه از تلاش دکتر روحانی قدردانی کرده است، افزود: به ماهیگیران نیز توصیه شده که به سرحدات و مرزهای آبی کشور همسایه احترام گذاشته و از ورود به حوزه فعالیت همسایگان خودداری کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که آزادی زندانیان و سفر دکتر روحانی به ترکمنستان زمینه توسعه همکاری های دو کشور را در بخش های مختلف فراهم سازد.
به گفته وی؛ توسعه ارتباطات دو کشور دوست و همسایه دستاوردهای مثبتی در حوزه های مختلف در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اوایل سال جاری در راس هیاتی که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز از آن جمله بود، به ترکمنستان سفر کرد.
در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود 40 نفر از 283 زندانی ایرانی آزاد شده از ترکمنستان اهل استان گلستان هستند.
گلستان در کرانه شرقی دریای خزر دارای مرز مشترک آبی و خاکی با ترکمنستان است، این استان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت از اقوام و مذاهب مختلف دارد.
بندرترکمن واقع درغرب استان حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنان از هموطنان ترکمن هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار