دبیر علمی همایش مختومقلی گفت: این همایش با موضوع تجلی شعر فراغی در ادبیات فارسی، اردیبهشت ماه امسال بر گزار می‌شود که تا کنون ۲۱ شعر و مقاله به این همایش ارسال شده است.

برگزاری همایش تجلی شعر فراغی در گنبد
به گزارش گلستان24؛امان‌قلیچ شادمهر دبیر علمی همایش مختومقلی در شب گذشته به برگزاری اختتامیه این همایش به میزبانی شهرستان گنبدکاووس، اشاره کرد و گفت: این همایش روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت با حضور فرهیختگان فرهنگ و هنر از سراسر کشورمان در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمس گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

شادمهر افزود: این همایش در دو بخش شعر و مقاله علمی برگزار می‌شود که در بخش شعر علاوه بر موضوع آزاد و ابعاد مختلف شخصیتی مختومقلی فراغی بخش ویژه‌ای با موضوع تجلی شعر فراغی در ادبیات فارسی در محور‌های همایش گنجانده شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون ۹ مقاله و ۱۲ شعر به دبیرخانه همایش مختومقلی فراغی ارسال شده است که فراخوان مقالات این همایش روز دوم اسفند سال ۹۶ منتشر شده بود که بر اساس این فراخوان علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه آثار خود را به دبیرخانه دومین همایش مختومقلی فراغی ارسال کنند. 

مختومقلی فراغی، شاعر مسلمان ایرانی ترکمن است که اشعار این شاعر تاکید‌ی بر وحدت است و همچنین بیشترین اشعار آن در حوزه اجتماعی و سیاسی است.
 
آرامگاه این شاعر در روستای آق تقای در شهرستان مراوه تپه استان گلستان است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار