رئیس پلیس راهور گلستان گفت: در سال 1396 حدود 46 درصد جان‌باختگان ناشی از تصادف را عابران پیاده در سطح استان گلستان تشکیل دادند.

بیش از 40 درصد جان‌باختگان تصادف گلستان عابران پیاده اند

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: براساس آمارهایی که در سال 1396 داریم 46 درصد از عابران پیاده در سطح استان گلستان جان خود را بر اثر تصادفات درون‌شهری از دست دادند.

وی تصریح کرد: به دلیل بی‌توجهی و تخطی از مقررات راهنمایی و رانندگی برخی از رانندگان متاسفانه همه روزه در کمتر از یک ساعت شاهد جان‌باختن یک نفر بر اثر سانحه تصادف را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور گلستان ابراز کرد: در سال 1396 حدود 46 درصد از افرادی که جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی در درون شهرها از دست دادند، عابران پیاده بودند که این رقم بسیار بالاست و شاید خارج از تصور ما باشد.

شرافتی خاطرنشان کرد: عابران پیاده همان کاربران ترافیک هستند و مهمترین ماده از آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که وظایفی را بر عهده عابران پیاده مشخص کرده است ماده 215 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است که باید عابران پیاده از آن مطلع باشند و آن را رعایت کنند.

وی اذعان کرد: عابران پیاده مبرا از هر تصادفی نیست در ماده 215 اشاره شده است که در محل‌هایی که خط‌کشی شده است و پیاده‌رو دارد عابران پیاده آن قوانین را رعایت نکنند مقصر شناخته می‌شوند.

رئیس پلیس راهور گلستان یادآور شد: رانندگان و عابران پیاده با ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا هر ساله شاهد اینگونه تصادفات در سطح استان و به تبع آن در سطح کشور نباشیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار