رئیس پلیس راهور گلستان:

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: 87 درصد از فوت‌شدگان بر اثر تصادفات در شهرستان گرگان را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند.

87 درصد فوتی ناشی از تصادفات در گرگان، عابران پیاده و موتورسوارانند

به گزارش گلستان 24،ایوب شرافتی صبح امروز با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 87 درصد از فوت شدگان ناشی از تصادفات در شهرستان گرگان را عابرین پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند که همیشه این موضوع چالش‌ها و حوادث  ترافیکی ما را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رانندگان باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، تصریح کرد: بیش از 66 درصد از تصادفات در شهرستان گرگان ناشی از عدم رعایت حق‌تقدم و عدم توجه کافی به جلو است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه 34 درصد از تصادفات ناشی از عدم توجه کافی به جلو است، تصریح کرد: حدود 34 درصد تصادفات به علت عدم توجه کافی به جلو اطلاق می‌شود.

شرافتی با اشاره به اینکه 32 درصد تصادفات ناشی از عدم رعایت حق تقدم است، ابراز کرد: عدم رعایت حق تقدم منجر به 32 درصد تصادفات می‌شود.

وی توجه کافی به جلو را یکی از عوامل مهم در رانندگی عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 66 درصد از تصادفات ناشی از بروز دو علت عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه کافی به جلو بر می‌گردد.

رئیس پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه 66 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم است، خاطرنشان کرد: اگر رانندگان به جلو توجه کافی داشته باشند و رعایت حق تقدم را مدنظر خودشان داشته باشند و آن را رعایت کنند و در معابر، تقاطع‌ها و میادین اصول راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند یعنی 66 درصد از تصادفات کاهش می‌باید.

شرافتی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد فوت شدگان در تصادفات را عابرین پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند، اذعان کرد: در تصادفات 87 درصد از فوت‌شدگان، عابران پیاده و موتورسواران هستند که همیشه این موضوع چالش ها و حوادث  ترافیکی ما را در بر می‌گیرد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار