رئیس حوزه هنری گلستان:

رئیس حوزه هنری گلستان از همکاری یک هزار و ۱۰۰ هنرمند گلستانی با حوزه هنری گلستان خبر داد و گفت: از پتانسیل هنرمندان به معنای واقعی باید بهره برد.

همکاری ۱۱۰۰ هنرمند با حوزه هنری گلستان

به گزارش گلستان24؛نقی محمد نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:  بیستم فروردین ماه همزمان با سالروزشهادت سید شهیدان اهل قلم و هنرمند متعهد مرتضی آوینی به عنوان روزهنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: یک روز برای نامگذاری هنر انقلاب اسلامی در سال کافی نیست بلکه باید باید هر ۳۶۵ روز سال به این روز نامگذاری شود اما برای هرچه بهتر برگزار شدن گرامیداشت هنرانقلاب اسلامی حدود دو سال است که برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی با ریاست استانداری گستان و دبیرس حوزه هنری برگزار می شود.

محمد نژاد اصول حاکم برهنر انقلاب اسلامی را سه اصل عنوان کرد و گفت: تبین مبانی هنر انقلاب اسلامی با توجه به رویش های جدید در چهار دهه انقلاب، معرفی و برجسته سازی چهره های شاخص هنرمندان حال حاضر، آینده شناسی هنر انقلاب اسلامی این سه اصول هنر انقلاب اسلامی هستند.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: متعهد بودن، نگاه انسانی به مسائل مختلف داشتن، ابزاری برای رسیدن به خواست الهی، جریان شناسی و پرهیز از جریان معاند از جمله ویژگی های هنر انقلاب اسلامی در مقابل هنر عام است.

محمد نژاد با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰  لغایت ۲۶ فرودین ۹۷ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ایام این هفته به ترتیب به نام‌های «هنر انقلاب و سید شهیدان اهل قلم»، «هنر انقلاب و ادبیات»، «هنر انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی»، «هنر انقلاب، ایثار و شهادت»، «هنر انقلاب، ولایت و رهبری»، «هنر انقلاب، سینما و تئاتر» و هنر انقلاب و ادبیات پایداری نامگذاری شده است.

 ظرفیت هنرمندان گلستانی در طراحی شهری مورد استفاده قرار گیرد

رییس حوزه هنری گلستان با بیان اینکه مدیران شهری از ظرفیت هنرمندان در طراحی های شهری استفاده کنند، افزود: اگرمدیران شهری و استانی از ظرفیت هنرمندان در این طراحی ها استفاده نکنند به نیابت از هنرمندان به مدیران شهری اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از توان هنرمندان به معنای واقعی استفاده نمی شود، تصریح کرد: در راستای همین موضوع بهمن ماه سال گذشته نشست مفصلی با شورای شهر گرگان برگزار کردیم تا از توانمندی های هنرمندان گلستانی در امور شهری استفاده شود.

محمد نژاد گفت: یک هزار و ۱۰۰ هنرمند گلستانی در بخش های هنر تجسمی، موسیقی، هنر نمایشی، آفرینش ادبی، مطالعات پایداری وتصویری با حوزه هنری گلستان همکاری می کنند.

وی افزود: هر ساله یک چهره ملی و یک چهره استانی به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی معرفی می شوند، سال ۹۶ محمدرضا عباسپور به عنوان چهره شاخص استان گلستان انتخاب شد.

محمدنژاد ادامه داد:  چند روز گذشته حاج داوود عامری، عکاس جانباز گلستانی به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در سطح ملی معرفی شد و هنرمند چهره شاخص گلستانی هم روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه در همایش متمرکز هنر انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد.

منبع : خبر گزاری مهر


 

ارسال نظر

  • محسن
    0

    سلام چطورياست ؟ اين همه هنرمند با حوزه هنري ارتباط دارند و ما خبر نداريم از هنرشون ؟ يا شايد حوزه هنري با ارسال همون پيامك هميشگيش ارتباط برقرار مي كنه؟

آخرین اخبار