ششمین گردهمایی منطقه‌ای اقدام پژوهان کانون پرورش فکری کشور در استان گلستان برگزار شد.

ششمین گردهمایی منطقه‌ای کانون پرورش فکری کشور در گلستان برگزار شد

عبدالرحیم سیفی در مراسم آغاز گردهمایی کانون های پرورش فکری اظهار داشت: ششمین گردهمایی منطقه‌ای اقدام پژوهان کانون پرورش فکری استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران امروز در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان 24، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان  در این گردهمایی اظهار داشت: در سند توسعه 1404  جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعیین شده که قرار است به کجا برسند.

عبدالرحیم سیفی افزود: براساس این سند قرار است تربیت نسلی از کودکان که پرسش‌گر و کنجکاو هستند و فعال و پرتلاش و متدین، اهل مطالعه و تحقیق هستند به ما سپرده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تصریح کرد: همچنین باید به خانواده نیز به عنوان یک رکن مهم برای تربیت کودکان نگاه کرد.

وی تاکید کرد: لازمه پاسخگویی به سوالات کودکان این است که خود پژوهشگر باشیم و مربی که خود اهل پژوهش و تحقیق نباشد نمی‌تواند جوابگوی این کودکان و نوجوانان باشد.

سیفی گفت: تقویت نگاه خوب در بچه‌ها یکی از اصول ما است و در اقدام‌پژوهی لذت و شیرینی کار خود را بلافاصله دریافت می‌کنید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان افزود: یکی از آسیب‌هایی که در پژوهش وجود دارد استفاده نکردن از نتیجه پژوهش و تحقیق است و باید در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها نگاه کنیم.

به گفته سیفی، در استان گلستان قرار است برای سال 94 نهاد پژوهش خانواده را داشته باشیم و تعامل با دیگر دستگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

وی گفت: آموزش و پرورش استان گلستان آموزش معلمان ابتدایی خود را به ما سپرده و در این بین باید در بحث تقویت انگیزه معلمان کار کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تصریح کرد: در موضوع تشویق اقدام‌پژوهان نیز همه چیز در مسائل مادی خلاصه نمی‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار