گفتگو با بانوی سختکوش زنبوردار

فاطمه رحیمی بانوی کارآفرین استان گلستان با وجود بضاعت کم مالی ولی با پشتکار بالای خود برای تحقق اقتصادمقاومتی گام برداشت و برای لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری به پرورش زنبور عسل روی آورده است.

اقتصاد مقاومتی با طعم شهد شیرین عسل

به گزارش گلستان24؛فاطمه رحیمی یک بانوی سختکوشی که در روستای النگ شهرستان کردکوی زندگی می‌کند  با علاقه بسیار به حرفه زنبورداری روی آورده است و حدود دو الی سه سالی است که کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

این بانوی کارآفرین شغل زنبورداری را با چهار کندو در حیاط منزل خود در روستای النگ شهرستان کردکوی آغاز کرد و امیدوار است که تعداد کندوها را در آینده افزایش دهد.

در این راستا خبرنگار خبرگزاری فارس استان گلستان گفت‌وگویی صمیمی و خواندنی با رحیمی بانوی کارآفرین زنبوردار صورت داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

رحیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در گام نخست به علاقه زیاد به کلاس زنبورداری رفتم، در این دوره‌های آموزشی مربی این کلاس‌ها با دلسوزی ضمن آموزش شرکت‌کنندگان را بسیار تشویق و راهنمایی می‌کرد که این حرفه را ادامه دهیم و بعد از اینکه مدرک زنبورداری را کسب کردم تصمیم گرفتم که زنبورداری را در منزل انجام دهم.

 

*هر کندوی عسل حدود 5 کیلوگرم الی 6 کیلوگرم عسل می‌دهد

دو الی سه سالی است که وارد این حرفه شدم و خدا را شکر عسل‌های تولیدی زنبور بسیار خوبی به دست آمد همین باعث شد که با علاقمندی زنبورداری را در خانه پرورش دهم.

این بانوی کارآفرین گلستانی خاطرنشان کرد: هر کندوی زنبور عسل حدود پنج کیلوگرم الی 6 کیلوگرم محصول می‌دهد و هم اکنون در حیاط خانه‌ام چهار کندوی عسل دارم که سالی یکبار عسل مرغوب به دست می‌آید چنانچه کندوهای عسل را به مناطق کوهستانی انتقال دهم قابلیت این را دارد که سالی دو بار محصول عسل را به آورم.

 

وی ادامه داد: علاوه بر زنبورداری، باغداری و پرورش مرغ و خروس را در روستا انجام می‌دهم و در حقیقت این فعالیت‌ها یک کار سرگرم کننده‌ای برای من است چرا که معتقد هستم این فعالیت‌ها روحیه انسان را شاد می‌کند برای همین به زنان روستایی توصیه می‌کنم که چنین اقدامات خوب اقتصادی را در روستاهای خود انجام دهند.

* برداشت عسل در مرداد و شهریور ماه انجام می‌شود/ بهترین زمان برای زنبورداری، اردیبهشت‌ماه است

رحیمی اضافه داد: زنبورها در روزهای آفتابی مشغول گرده‌افشانی در حیاط هستند و در روزهای بارانی فعالیت نمی‌کنند و در داخل کندو می‌مانند.

 

این بانوی کارآفرین شهرستان کردکوی با بیان اینکه ملکه زنبور دارای قد کشیده و بال‌های کوتاه است، گفت: بر کندوها نظارت می‌کنم و اگر در کندویی شاخون (خانه ملکه زنبور) اضافی وجود داشته باشد آن را خراب می‌کنم زیرا هر کندو باید یک ملکه داشته باشد.

وی اذعان کرد: برداشت عسل در مرداد و شهریور ماه انجام می‌شود و معمولا بهترین زمان برای زنبورداری، اردیبهشت‌ماه است چون جمعیت در این ماه به حداکثر قدرت سالیانه‌اش رسیده است.

 

این بانوی کارآفرین استان گلستان حرفه زنبورداری را شغلی جالب توصیف کرد و گفت: زنبورداری شغلی جالب و متحیر کننده  است و در این شغل با موجوداتی سرو کار داریم که زندگی تشکیلاتی آنها نمونه بارزی از قدرت خداوند و حاکی از نظم و ترتیب است و این نظم و ترتیب بسیار شگفت‌انگیز است که شناخت انسان را نسبت به قدرت خداوند متعال بیشتر می‌کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار