مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: یکی از برنامه‌های اوقاف استان گلستان در سال جاری جذب خدام افتخاری در امامزادگان شاخص استان است.

توسعه و تجهیز امامزادگان گلستان به امکانات رفاهی برای زائران

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح امروز در جشن مبعث در امامزادگان آق امام در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: رویکرد اوقاف به سمت جذب خدام افتخاری است و بنا داریم در سال 97 ,در سطح وسیع جذب خدام افتخاری در استان داشته باشیم.

وی افزود: جذب خدام افتخاری در سطح وسیع این امکان را به امامزادگان می‌دهد تا در کنار, برنامه‌های فرهنگی امامزادگان, بتوانیم خدمات متنوع و خوبی از جهات مختلف مانند, ایجاد ایستگاه صلواتی و رفع نیازمندی‌های زائران را انجام دهیم.

توسعه و تجهیز امامزادگان گلستان به امکانات رفاهی برای زائران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان, مهم‌ترین برنامه اوقاف را فعالیت‌های عمرانی دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه اوقاف در سطح امامزادگان, فعالیت‌های عمرانی و توسعه و تجهیز امامزادگان به امکانات رفاهی برای زائران است, تا جذب مردم و زائران در سطح امامزادگان هم به عنوان مکان مذهبی و رفاهی و هم قطب فرهنگی افزایش یابد.

سهرابی تاکید کرد: بنا داریم در سال 97 ,شبستان و حسینیه امامزادگان آق امام در شهرستان آزادشهر به اتمام برسانیم و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام این پروژه به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وی یادآور شد: یک‌پنجم از این اعتبار پیش بینی شده را اداره کل اوقاف در سال 97 برای این امامزادگان تخصیص می‌دهد و انتظار داریم خیران و مومنین ما را در این امر یاری کرده و بتوانیم این پروژه را در سال جاری به اتمام برسانیم.

آماده‌سازی فضا و پارکینیک برای زائران در امامزادگان گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: آماده‌سازی فضا و پارکینیک برای زائران, از دیگر فعالیت‌های عمرانی ما در این امامزادگان است که بخشی از آن در سال گذشته انجام شده و با موافقت منابع طبیعی, بخش دیگر آن نیز انجام خواهد شد.

سهرابی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ما در سطح امامزادگان استان, زیباسازی و تنظیف محوطه داخلی امامزادگان است و بنا داریم امامزادگان استان را به فرش‌های حدید و یکدست مفروش کنیم, که در حال حاضر از یکی, 2 امامزاده در سطح استان آغاز کردیم و امید داریم این امامزادگان آزادشهر نیز در سال جاری مفروش کنیم.

وی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: حفظ قرآن کریم, مسابقات قرآنی, برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سال, مانند طرح آرامش بهاری و یا نشاط معنوی, از جمله برنامه‌هایی است که در این امامزادگان مانند دیگر امامزادگان سطح استان اجرا می‌شود, اما در نیمه شعبان ,جشن بزرگی در امامزادگان آق امام برگزار خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار