مردم متدین و ولایت‌مدار استان گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به سوگ نشستند و با برپایی مراسم ویژه‌ای در سوگ شهادت این امام همام عزاداری کردند.

استان گلستان در سوگ امام جعفر صادق(ع) سیاه پوش شد+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، مردم متدین استان گلستان، در سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در مراسم عزا شرکت کردند و دسته‌‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برپا کردند.

مقصد هیئت‌های سوگواری، آستان امام‌زادگان، زیارتگاه‌ها، بقاع متبرکه و مکان‌های مقدس بود و مراسم عزای شهادت مظلومانه امام صادق(ع) دیشب نیز در سراسر گلستان برگزار شد.

مردم استان گلستان در شهرهای مختلف، به سوگ نشستند و مردم گرگان در مراسم دسته‌روی از مسجد جامع گلشن تا امامزاده عبدالله گرگان شرکت کردند.

شهادت امام صادق

مردم ولایت‌مدار دیگر شهرها و روستاهای استان گلستان نیز در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری به سوگ نشستند و در غم فقدان امام ششم شیعیان اشک ماتم ریختند.

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) به صورت خودجوش و مردمی در مساجد، حسینیه‌ها در مناطق روستایی و شهری گلستان برگزار شد و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه 30 بقعه متبرکه شاخص را در مناطق مختلف استان برای برگزاری آئین‌های عزاداری تدارک دیده بود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار