رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بندرترکمن از برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با گردشگری با همکاری اداره فنی و حرفه ای در این شهرستان واقع در غرب استان گلستان خبر داد.

اجرایی شدن آموزش رشته های گردشگری در غرب گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد نصیری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با برگزاری نشستی با رییس اداره فنی و حرفه ای بندرترکمن مقدمات اجرای این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: گردشگری قطب توسعه شهرستان بوده، اما هنوز فرهنگ سازی لازم در این بخش انجام نشده است و می توان با برگزاری کلاس های مرتبط با گردشگری، این حوزه و تاثیر آن در رونق اقتصادی را به مردم معرفی کرد.
به گفته وی؛ در راستای شناسایی قطب های گردشگری شهری، آموزش رشته های مرتبط با این موضوع در آینده نزدیک با همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان در بندرترکمن اجرایی می شود.
نصیری بیان کرد: استفاده از پتانسیل گردشگری نقش مهمی در رشد اقتصادی و شکوفایی هر منطقه دارد.
به گزارش ایرنا خدا نظری رییس اداره فنی و حرفه ای بندرترکمن در این پیوند گفت که با پیگیری از استان زمینه های لازم برای برگزاری کلاس های مرتبط با گردشگری در اداره فنی و حرفه ای ترکمن و همراه با ارائه گواهینامه معتبر، فراهم می شود.
جاذبه های طبیعی، تاریخی و ساحلی بندرترکمن در نوروز 97 حدود 2 میلیون نفر گردشگر داشت.
بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است، آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر در حوزه این شهرستان قرار دارد و از مناطق مهم گردشگری این منطقه محسوب می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار