رئیس هیات دو و میدانی گلستان:

رئیس هیات دو و میدانی گلستان با اشاره به اهمیت برگزاری المپیاد ورزشی برای پرورش استعداد و رشد رشته دو و میدانی گفت: حداقل 300 نفر در بخش آقایان و بانوان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که در رده نونهالان 11 ماده و نوجوانان 14 ماده برای رقابت‌ها تعیین شده است.

المپیاد ورزشی میدان کشف استعداد است

به گزارش گلستان24؛سیدوحید میرا امروز در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: برگزاری المپیاد ورزشی برای دو و میدانی و سایر رشته‌های پایه و پر مدال در ورزش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل توفیق دو و میدانی در کشور به ویژه در استان گلستان برگزاری المپیادهایی بود که در زمان آقای علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی برگزار می‌شد.

رئیس هیات دو و میدانی گلستان خاطرنشان کرد: در شرایط عادی، رشته‌های توپی و لوکس برای مردم و علاقه‌مندان به ورزش جذابیت دارد اما در زمان برگزاری المپیادها و مسابقاتی که کسب مدال دارای اهمیت است، رشته‌هایی مثل دو و میدانی و سایر رشته‌های پایه و پرمدال خودش را نشان می‌دهد.

میرا بیان کرد: یکی از راهبردهایی که دو و میدانی می‌تواند در کشور خودش را نشان دهد برگزاری المپیادها است و برگزاری المپیاد ورزشی که بعد از حضور آقای طیبی در مسوولیت مدیرکل ورزش و جوانان از سر گرفته شد را به فال نیک می‌گیرم.

وی اضافه کرد: طی دو دوره گذشته و به خصوص در دوره سوم که روزهای آینده آغاز رقابت‌ها را خواهیم داشت، روسای ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای به رشته دو و میدانی دارند که این نگاه ویژه مدیران و تلاش هیات‌های شهرستانی برای حضور پرررنگ در المپیاد بسیار ارزشمند است.

رئیس هیات دو و میدانی گلستان تصریح کرد: رشته دو و میدانی برخلاف ظاهر کم هزینه اما در باطن بسیار پر هزینه‌ است و پرداختن به دو و میدانی در سطح حرفه‌ای بسیار سخت است و انرژی بسیار زیادی را می‌طلبد و نیاز است در ماده‌های مختلف که حداقل 15 مختلف، چهار رده سنی و دو بخش بانوان و آقایان است، سرمایه‌گذاری شود.

میرا بیان کرد: از این رو برگزاری المپیاد ورزشی باعث می‌شود که در سطح وسیعی، استعدادها خودشان را نشان دهند و کشف استعداد و حتی پرور این استعدادها به واسطه برگزاری المپیاد، اجرایی می‌شود و برگزاری المپیاد ورزشی در استان برای ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان دو و میدانی در سومین المپیاد ورزشی استان گلستان، گفت: حداقل 300 نفر در بخش آقایان و بانوان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که در رده نونهالان 11 ماده و نوجوانان 14 ماده برای رقابت‌ها تعیین شده است.

میرا گفت: 31 فروردین ماه مسابقات بانوان در گرگان برگزار می‌شود و ششم اردیبهشت ما مسابقات آقایان در بندرترکمن آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار