استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: آقازاده نبودم و مدیون و بدهکار هیچ کسی نیستم و از عزتی که خداوند به من داده راضی هستیم و تلاشم این بوده که هیچگاه از هیچ رانتی استفاده نکنم.

تلاشم این است که هیچگاه از هیچ رانتی استفاده نکنم

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی صبح دیگر شبکه تلویزیونی آموزش، اظهار کرد: پدرم کشاورز بود و همیشه به این موضوع افتخار می‌کنم و همیشه صبح زود برای انجام امورات زندگی بیدار می‌شدم و این اخلاق تاکنون در زندگی‌ام ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طول زندگی‌ام تلاش کردم، تحصیل کردم و سعی کردم هر جایی که مسوولیت قبول کردم اثرگذار باشم.

استاندار گلستان تاکید کرد: همیشه در روز 17 ساعت کار می‌کنم و صبح زود ساعت پنج از خواب بیدار می‌شود و در نهایت ساعت 6 یا 6 و 30 دقیقه در دفتر محل کارم در استانداری گلستان حاضر هستم.

هاشمی بیان کرد: زمانی که در وزارت ورزش و شهرداری تهران هم بودم به همین شکل کار می‌کردم و گاهی حتی در شهرداری تهران ساعت 6 صبح موضوعات کاری ما شروع می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه به مدیریت معمولی اعتقادی ندارم زیرا در مدیریت معمولی اثرگذاری زیادی وجود ندارد، گفت: اعتقاد دارم باید همیشه تلاش کرد و خیلی پایبند به اتاق و میز نیستم و بیشتر به کار میدانی علاقه‌مندم و در دوران مسوولیتم در استانداری گلستان همیشه بازدید از پروژه‌ها، بازدید از قومیت‌ها و گروه‌های سیاسی، بازدید از ادارات و دستگاه‌ها را در دستور کار دارم.

استاندار گلستان در پاسخ به این سوال که آیا از مشاوران در امور کاری استفاده می‌کنید، متذکر شد: با توجه به اینکه استان گلستان استان رنگین کمان اقوام است، اعتقاد دارم استاندار گلستان و حتی همه استانداران باید اطلاعات اولیه در تمام زمینه‌ها داشته باشد و در زمینه‌های خاصی اطلاعات تخصصی داشته باشد و در امور مختلف از مشاوران استفاده کند.

هاشمی اضافه کرد: اعتقاد دارم هر استاندار باید بین هشت تا 10 مشاور داشته باشد و در استانداری گلستان نیز به همین صورت است و من مشاور سیاسی، مشاور امنیتی، مشاور اهل سنت، مشاور عمرانی، مشاور مدیریت شهری و مشاوران دیگری دارم.

وی گفت: استان گلستان رنگین کمان اقوام است اما با وجود اقوام مختلف از امنیت و وحدت مثال زدنی برخوردار است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه به طور طبیعی قاچاق در استان گلستان وجود دارد تصریح کرد: استان گلستان هم مرز با ترکمنستان، استان خراسان شمالی و سمنان است و از نظر جایگاه استراتژیک در منطقه‌ای قرار دارد که مسئله قاچاق در آن دیده می‌شود هر چند که میزان آن بسیار کم است.

هاشمی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال، گفت: برای تحقق شعار سال برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نقشه راه تعریف کردیم که بتوانیم قدم‌های محکم و بزرگی در این راستا برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که خانواده شما چگونه با این وضعیت کاری شما کنار آمده و شما را همراهی می‌کنند، گفت: به طور قطع همراهی خانواده‌ها است که یک استاندار و دولتمردان می‌توانند در مسوولیتی که قبول کردند موفق شوند و به طور طبیعی خانواده ما هم این موضوع و این شرایط زندگی را پذیرفته‌اند.

استاندار گلستان بیان کرد: دو فرزند دارم که دخترم دانشجوی رشته هنر دانشگاه تهران و پسرم سال اول دبیرستان است و با فرزندانم دوست هستم و خوشبختانه مشکلی نداریم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چه میزان از رانت و جایگاه خود برای خانواده استفاده کرده‌اید و خانواده شما سعی کردند از این جایگاه بهره ببرند، خاطرنشان کرد: هیچکدام از اعضای خانواده و بستگانم از فرصت‌های شغلی و جایگاهی که در اختیار داشتم استفاده نکردند.

وی اضافه کرد: همیشه سعی کردم شایستگی را در تمامی امور مدنظر قرار دهم و بر همین اساس هیچ رانتی را استفاده نکردیم و خوشبختانه خاوند نیز جایگاه خوبی را به ما داده و تا به امروز بدهکار و مدیون هیچ کسی نیستم.

استاندار گلستان تاکید کرد: درست است که آقا زاده نبودیم اما به لطف پروردگار کمتر از آنها نیستیم و از عزتی که خداوند به ما داده راضی هستیم.

هاشمی گفت: خوشحالم که در استان گلستان خدمت می‌کنم زیرا این استان گنجینه‌ای از تمامی الطاف الهی است و از منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاشی که من و همه همکارانم در استان گلستان انجام دادیم سعی کردیم استان گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم که خوشبختانه میزان بازدید از حوزه‌های گردشگری و تاریخی در استان گلستان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 84 درصد رشد داشته و اقامت نیز 60 درصد رشد داشته است.

هاشمی در پایان گفت: توصیه می‌کنم که مردم عزیر ایران اسلامی حتما به استان گلستان سفر کنند زیرا اطمینان دارم اگر یک بار استان گلستان را ببینند، سفر به گلستان را به بسیاری از سفرهای خارج از کشور ترجیح خواهند داد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار