مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان از آغاز مبارزه با ملخ مهاجر (مراکشی) در استان خبر داد و گفت: 120هزار هکتار از اراضی گلستان از سوی این آفت تهدید می شود.

تهدید 120هزار هکتار از اراضی گلستان از سوی ملخ مهاجر

به گزارش گلستان24؛کیانوش حق نما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: کار مبارزه با ملخ مراکشی از هفتم فروردین در مراتع واقع در شمال استان آغاز و تاکنون در سطح 770 هکتار اجرا شده است. 
وی افزود: شش گروه در امر مبارزه با ملخ مراکشی در پنج شهرستان آق قلا، گنبدکاووس، مراوه تپه، کلاله و آزادشهر برای پوشش شعاع 280 کیلومتری فعال هستند. 
به گفته وی؛ در اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ مهاجر هم اینک منابع طبیعی و آبخیزداری، فرمانداری، بخشداری، دهیاری و گروه های محلی در شهرستانها با جهادکشاورزی استان همکاری دارند.
حق نما یادآور شد: هم اینک این آفت در بخشی از مراتع استان گلستان قابل مشاهده است و با خشک شدن مراتع ، به مزارع و باغ ها هجوم می آورند.
وی افزود: مدت مبارزه با آفت ملخ 45 تا دو ماه طول می کشد که مبارزه شیمیایی به صورت طعمه پاشی، محلول پاشی و استفاده از سم بوده و مبارزه بیولوژیک با استفاده از سارگلو قرمز است. 
هرساله گلستان با معضل هجوم ملخ های مراکشی به مراتع بویژه در مناطق مرزی روبرو است، مبارزه با این آفت هر سال در فروردین ماه و با نمایان شدن اولین ملخ های مهاجر آغاز می شود. 
استان مرزی و شمالی گلستان افزون بر 800هزار هکتار مرتع و بیش از 650هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار