مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۴۵ درصد تسهیلات بخش روستایی در حوزه کشاورزی است، گفت: ۱۰ درصد تسهیلات در استان گلستان هم به مشاغل خرد و خانگی تعلق گرفته است.

اختصاص 10 درصدی تسهیلات به مشاغل خرد و خانگی در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی ‌چهارشنبه شب در گفت‎وگو با خبرنگاران به اشتغالزایی روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث اشتغال روستائیان 45 درصد تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی و بقیه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنعت در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی، بوم‎گردی، صنایع دستی و قالیبافی از جمله طرح‎هایی است که تسهیلات خوبی در این حرفه‎ها پرداخت شده، تصریح کرد: 10 درصد تسهیلات در استان گلستان به مشاغل خرد و خانگی اختصاص دادیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در حوزه تسهیلات روستایی، حمل و نقل روستایی و محصولات کشاورزی دیده شده و همچنین این تسهیلات طرح جامع مسائل گردشگری را در استان مورد پوشش قرار می‎دهد.

مازندرانی درباره مشکل تضامین بانکی روستائیان هم یادآور شد: تلاش شده که وثیقه‎های روستائیان و عشایر در استان با سند خانه‎های روستایی، کارگاه‎ها، مرغذاری، سفته و تضامین دیگر بسیار آسان در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: تشکیل تعاونی‎های تخصصی هم یکی از راهکارهای اشتغالزایی در روستاها و ایجاد زنجیره تولید به‎شمار می‎رود و در این مسیر گام‎های خوبی برداشته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: با ایجاد تعاونی‎های روستایی می‎توانیم مشارکت روستایی‎ها را افزایش داد و همچنین ریسک در سرمایه‎گذاری با تعاونی‎ها کاهش می‎یابد.

مازندرانی افزود: اگرچه سرمایه‎های خردی در روستاها وجود دارد اما این سرمایه‎ها می‎تواند در مسیر توسعه و افزایش تولید استان نقش اساسی داشته باشد. از ابتدای سال تاکنون 30 تعاونی روستایی را در استان گلستان تاسیس کردیم که امید داریم این روند ادامه یابد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار