مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از آغاز طرح ‌"اوراق وقف قرض‌الحسنه" بانک مهر ایران در استان گلستان خبر داد.

آغاز ‌طرح‌ "اوراق وقف قرض‌الحسنه‌" بانک مهر ایران در استان

به گزارش گلستان24؛مرتضی اکبری شامگاه چهارشنبه در دیدار هئیت‌ مدیره و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با استاندار گلستان از آغاز ‌طرح‌ "اوراق وقف قرض‌الحسنه‌" بانک مهر ایران خبر داد و اظهار داشت:‌ این طرح به صورت عام در تهران با همکاری 2 سازمان بهزیستی و زندان‌ها آغاز شد و از امروز در استان گلستان به صورت خاص اجرایی شد.

وی این اقدام را یک افتخار برای استان گلستان دانست و افزود:‌ سپرده‌های سرمایه‌گذاران در این طرح صرف تسهیلات آزادی زندانیان،‌ زنان سرپرست خانوار و درمان و نیازمندان می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: امروز مدیران شعب بانک با سپرده‌گذاری در طرح اوراق وقف قرض‌الحسنه این طرح را در استان گلستان آغاز کردند.

اکبری افزود:‌ به همان میزانی که خیران در این طرح اوراق خریداری می‌کنند با سود 2 تا 3 درصد تسهیلات به نیازمندان عرضه می‌شود و سپرده‌گذاران در این طرح با بانک صلح می‌کنند و مشخص می‌کنند که اعتباراتشان در کدام بخش هزینه شود و نظارت بانک مرکزی به این تسهیلات وجود دارد.

وی همچنین به همایش مدیران شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان اشاره کرد و افزود: این همایش در راستای بررسی عملکرد گذشته و برنامه‌های امسال بانک برگزار شد.

مدیرعامل  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در راستای اینکه مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان و استاندار گلستان از فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اطلاع داشته باشند، این دیدار با استاندار تدارک دیده شده است.

اکبری با اشاره به فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ادامه داد: این بانک تنها فعالیت قرض‌الحسنه دارد و فعالیتش با توجه به قدمت 10 ساله در سال‌های اخیر رونق گرفته است.

وی افزود: یک‌ هزار و 500 میلیارد سرمایه بانک ‌قرض‌الحسنه مهر ایران است و در استان گلستان 9 شعبه فعال داریم و سیاست هئیت مدیره این است که 8 شعبه دیگر به ظرفیت استان اضافه ‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه 2 شعبه تاکنون بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده، راه‌اندازی شده است، ‌گفت: ‌این بانک به سپرده‌های مشتریان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ صفر تا ٤ درصد، امتیاز می‌دهد.

اکبری افزود: 5  میلیون سپرده‌گذار ‌در کشور داریم و در سال گذشته با 8 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به 750 هزار نفر تسهیلات پرداخت کردیم.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم در این دیدار اظهار داشت: زمانی که بانکداری به سلامت فعالیت کند مشتریان زیادی را جذب می‌کند.

وی با اشاره به نرخ پایین و کمتر از یک درصد معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ‌در جلسات کارگروه رفع موانع تولید شاهد آن بودیم که برخی بانک‌ها 23 درصد معوقات تسهیلات داشتند و پایین بودن نرخ معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیانگر حسن اعتماد افرادی است که تسهیلات خرد دریافت می‌کنند.

استاندار گلستان به تعامل بانک‌ها در ارائه تسهیلات رفع موانع تولید اشاره کرد و اظهار داشت: ‌در سال گذشته و قبل از انتصابم در استان گلستان 40 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید پرداخت شده بود که در ماه‌های آخر سال توانستیم این میزان را 16 برابر کنیم و بالغ بر 900 میلیارد تومان تسهیلات در استان عرضه کنیم.

هاشمی افزود: تسهیلات با نرخ 18 درصد گران است و تولید و بخش خصوصی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی افزود: ‌با کاهش سود‌های بانکی مردم خوشحال بودند و تصور می‌کردند با این کاهش، نرخ سود تسهیلات نیز کم می‌شود اما با روش‌های مختلف برخی بانک‌ها سود از مردم گرفتند.

استاندار گلستان گفت‌: ‌با توجه به ارائه خدمات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران، رایزنی می‌کنیم تا 2 سازمان همیاری و پسماند که مجموعه اقتصادی غیردولتی هستند در این بانک سپرده‌گذاری کنند تا در راستای کمک به برخی افراد و نیازمندان با توجه به پایین بودن نرخ سود تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار