سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در طول سال گذشته دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بحران استان، یک هزار و 606 ساعت دوره آموزشی برگزار کرده‌اند.

جمعیت هلال احمر گلستان و شهرداری گرگان پیشتاز آموزش‌های مدیریت بحران گلستان

به گزارش گلستان24؛سید خالق سجادی امروز در  گفت‌و گو با خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: این دوره‌ها توسط شش دستگاه عملیاتی و مدیریت بحران استان در سال 1396برگزار شد و مستندسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این آمار، جمعیت هلال احمر استان با برگزاری 689 ساعت آموزش برای766 هزار و یک نفر بیشترین زمان و پوشش آموزشی استان را از آن خود کرده است.

 سجادی تصریح کرد: آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گرگان نیز با 383ساعت آموزش برای 29 هزار نفر در رتبه دوم آموزش مدیریت بحران استان قرار گرفته‌اند.

*جمعیت هلال احمر گلستان و شهرداری گرگان پیشتاز آموزش‌های مدیریت بحران گلستان

وی با اشاره به رشد آموزشی در مدیریت بحران استان طی سال 1396 به نسبت سال 1395 تصریح کرد: در سال گذشته با تزریق اندکی اعتبار از کشور و برگزاری آموزش مجازی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، گلستان توانست با برگزاری 324 ساعت آموزش برای یک‌هزار و 92 نفر به نسبت سال 1395 از رشد مناسبی برخوردار شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: براساس آمار موجود در سال 1395، مدیریت بحران استان تنها 65 ساعت برای 343 نفر از کارکنان مجموعه خود برگزار کرده بود که بر این اساس آمار آموزش مدیریت بحران در سال 1396 نسبت به سال 1395، بیش از  چهار برابر رشد داشته است.

سجادی یادآور شد: از دیگر عوامل رشد آموزش مدیریت بحران، برگری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران برای دستگاه‌های عملیاتی و برگزاری دو دوره متمرکز آموزشی و تمرینی مدیریت بحران بود که بیش از 500 تن از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را در برگرفته بود.

وی متذکر شد: امیدواریم در سال جاری نیز همچنان آموزش در مجموعه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و به ویژه این اداره کل با اصل قرار دادن آموزش‌های جامعه محور از رشد مناسبی برخوردار شود.

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار