سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان:

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نقش هلال احمر در فرآیند مدیریت بحران بی‌بدیل است و باید این مجموعه استانی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیش از پیش تقویت شود.

هلال احمر گلستان باید تقویت شود/حمایت مدیریت بحران گلستان از برنامه‌های مردم محور هلال احمر

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدخالق سجادی صبح امروز در نشست کاری با سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین خسارت در حوزه حوادث غیرمترقبه طبیعی و انسان‌ساخت بزرگ به خطر افتادن جان مردم است که در این فرآیند جمعیت هلال احمر با اقدام به موقع و قوی، مهم‌ترین متولی امداد و نجات مردمی محسوب می‌شود.

وی با تبریک به مناسبت انتصاب «محمد علی هروی» به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان گلستان و تقدیر از زحمات مدیر عامل پیشین این جمعیت در استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حضور شما، مجموعه هلال احمر استان علاوه بر تعامل بیشتر با مدیریت بحران استان، بتواند بیش از گذشته در مسیر انجام وظایف سازمانی خود موفق و کوشا باشد.

سجادی ادامه داد: استان حادثه‌خیزی چون گلستان نیازمند دستگاه‌های توانمند و پابه کاری است که بتوانند در هر زمانی که اقتضاء می‌کند در چرخه مدیریت بحران به ویژه «مقابله» از جان و مال مردم حراست کنند.

*تاکید بر برنامه محوری در آموزش و مانورهای آمادگی/حمایت مدیریت بحران از فعالیت‌های جامعه‌محور هلال احمر

وی با اشاره بر رویکرد مردمی جمعیت هلال احمر یادآور شد: بدون مشارکت مردم، فرآیند مدیریت بحران ناقص است و این سازمان مردم نهاد باید بنا را بر جذب و تربیت هر چه بیشتر نیروهای داوطلب جوان امداد و نجات قرار دهد و این بخش را تقویت کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: برنامه‌محور بودن در دو موضوع مهم پیشگیری و آمادگی که بیشتر آموزش، تربیت نیروهای متخصص، فرهنگ‌سازی و مانورهای عملیاتی را در بر می‌گیرد، می‌تواند بهترین سیاست اجرایی در فرآیند مقابله با حوادث احتمالی باشد.

سجادی تصریح کرد: این جمعیت به عنوان رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان، می‌تواند نقشی محوری در افزایش آمادگی دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی استان ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت بحران استان از چنین رویکردی حمایت می‌کند و امیدوار است با تلاش بیشتر و برنامه‌های مردم‌محور، بتوان جامعه‌ای ایمن با تاب‌آوری هر چه بیشتر مهیا ساخت.

*جذب هر چه بیشتر نیروهای داوطلب مردمی و نهایی کردن سند و برنامه آموزشی مدیریت بحران

سجادی با اشاره به تاکید استاندار گلستان بر اجرای برنامه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران برای مدیران عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: هلال احمر استان اجرای این برنامه را بر عهده گرفته و انتظار می‌رود به همراهی مدیریت بحران استان، زمینه اجرایی این برنامه ارزشمند آموزشی در استان هرچه سریع‌تر فراهم شود.

 وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود سند آموزشی و برنامه یک‌ساله آموزشی استان نیز که با طرح در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی در مراحل انتهایی تدوین قرار دارد، هر چه سریع‌تر آماده تا برای برنامه‌ریزی اعتباری به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

سجادی در پایان ابراز امیدواری کرد: حضور هروی در مدیریت جدید مجموعه هلال احمر بتواند، علاوه بر افزایش بازدهی کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران در استان، به فعال شدن بیشتر این کارگروه در شهرستان‌ها سطح استان موثر باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار