شهردار گرگان:

شهردار گرگان از پیش بینی اجرای ۴۸۵ پروژه و برنامه مهم در مرکز استان برای سال جاری خبر داد.

دفتر کارآفرینی شهری در گرگان راه اندازی می شود

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود صبح شنبه در نخستین نشست رسانه ای خود اظهار کرد: شهرداری گرگان امسال بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که در راستای تحقق آن برنامه هایی را با نگاه به توسعه پایدار شهر تعریف کرده ایم.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر سهم ارزش افزوده گرگان کاهش یافته، گفت: در سال های گذشته ارزش افزوده شهرستانی توزیع می شد که در سال های اخیر این توزیع استانی شده و همین امر منجر به کاهش سهم شهرداری گرگان شده است لذا تلاش داریم این سهم امسال افزایش یابد.

شهردار گرگان با بیان این که امسال اجرای ۴۸۵ پروژه و اقدام در شهرداری گرگان را پیش بینی کرده ایم، افزود: اجرای تعداد قابل توجهی از این پروژه ها امسال آغاز شده و به پایان می رسد اما برخی از آن ها که پروژه های سرمایه گذاری است به یک تا سه سال زمان نیاز دارند.

وی با تاکید بر این که رویکرد شهرداری گرگان در دوره جدید بر انجام مطالعات بیشتر و دقیق تر در حوزه مدیریت شهری است، ادامه داد: در اجرای پروژه ها و برنامه های امسال به مطالعات، عدالت و محله محوری، توجه به موصوع گردشگری، تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی پروژه ها و ... توجه ویژه خواهد شد.

دفتر کارآفرینی شهری در گرگان راه اندازی می شود

دادبود از راه اندازی دفتر کارآفرینی شهری در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: امسال خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و ساماندهی ایستگاه های اتوبوس، هوشمندسازی حمل و نقل شهری و اجرای بی آرتی  و بازآفرینی شهری پایدار و ... در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این که سیستم یکپارچه شهرداری گرگان در قالب اجرای برون سپاری برنامه ها از طریق دفاتر پیشخوان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ابتدا حوزه شهرسازی شهرداری مرکز استات برون سپاری می شود و هم اکنون مطالعات آن در حال انجام است.

شهردار گرگان از واگذاری اختیارات بیشتر به شهرداری مناطق خبر داد و گفت: امسال توجه ویژه ای به دیپلماسی شهری داریم و در حال بررسی برای برقراری قرارداد خواهرخواندگی با ۱۰ شهر آسیایی و اروپایی هستیم.

وی همچنین از احداث چهار میدان و هفت پل عابرپیاده در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال مطالعه و بازآفرینی میدان بسیج در دستور کار قرار دارد.

دادبود همچنین از آغاز به کار آرامستان جدید بعد از پایان ماه رمضان خبر داد و افزود: برای ارامستان جدید در محور شمالی شهر، زمین ۱۱ هکتاری در نظر گرفته شده که ابتدا دو هکتار از آن آماده سازی می شود.

سند توسعه محلات تدوین می شود

دادبود از تدوین سند توسعه محلات در شهر گرگان خبر داد و بیان کرد: امسال همچنین اجرای نخستین مجتمع خدمات خودرویی استان، مطالعات طرح جامع گردشگری و ساماندهی باغ مزار استاد لطفی، احیاء خانه تاریخی دارویی که متروکه شده و تبدیل آزمایشی پارک النگدره به مدت دو ماه به پیاده راه از برنامه های ما است.

شهردار گرگان همچنین از اجرای سیاست های تشویقی برای بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: امسال ساختمان هتلی هوشمند و سبز که دارای  شاخصه های معماری ایرانی و اسلامی است و به صورت بومی طراحی و اجرا شده اند به داوری گذاشته می شود و معمار سال را معرفی می کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار