شهردار گرگان:

شهردار گرگان با بیان این که از ظرفیت هنرمندان در مدیریت شهری استفاده می شود، گفت: در زمینه زیرساخت های فرهنگی بخش خصوصی حمایت می شود.

ظرفیت هنرمندان در مدیریت شهری گرگان استفاده می شود

به گزارش گلستان24؛شامگاه شنبه، عبدالرضا دادبود، در پردیس سینمایی کاپری گرگان حضور یافت و به تماشای فیلم «سرو زیر آب» که از جمله فیلم‌های جشنواره فجر است، نشست.

وی قبل از شروع فیلم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات در زمینه مسائل فرهنگی که تا حدود زیادی مرتبط به کمک‌های شهرداری می‌شود، ساخت فضاهای فرهنگی است.

دادبود گفت: برنامه‌ریزی‌هایی با مشارکت بخش خصوصی و یا سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری انجام شده تا فضای فرهنگی در مقیاس‌های مختلف محله‌ای، منطقه‌ای و شهری ایجاد کنیم که با استفاده از این فضاها و ظرفیت نیروی فرهنگی که در شهر گرگان وجود دارد، توسعه فرهنگی رقم بخورد.

شهردار گرگان افزود: از این‌که بخش خصوصی در کنار ایجاد فضای فرهنگی، فضاهای اقتصادی را هم در نظر بگیرد، استقبال می‌کنیم و این یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تشویق افراد است.

وی ادامه داد: علاوه بر فضای فرهنگی خاص باید فضای فرهنگی چندمنظوره را هم در نظر بگیریم که بخشی از آن به صورت اقتصادی اداره شود تا بتواند فضای فرهنگی را هم در درون خود پوشش دهد.

دادبود به این سؤال که برای حمایت از تولیدکنندگان آثار هنری و فرهنگی چه تدابیری اندیشیده می‌شود؟ پاسخ داد: ما در مدیریت شهری به حمایت هنرمندان نیاز داریم بنابراین آنچه در این زمینه نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد، مانند تفکیک زباله، حمل و نقل، ترافیک، ساخت‌وسازها و معماری حتماً از حضور هنرمندان برای پیشبرد کارها و انتقال پیام به مخاطب استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که هنر این ظرفیت را دارد که به ما کمک کند، ادامه داد: در کنار این موارد، آثار فرهنگی فاخر هم می‌تواند این پیام را داشته باشد.

وی در خصوص پروژه‌های شهرداری در دهه فجر گفت: تعدادی پروژه در زمینه خدمات شهری، زیرساخت‌ها، آسفالت برخی از معابر و پل‌ها و دیواره سازی رودخانه‌ها برای دهه فجر آماده شد و به بهره‌برداری رسید.

دادبود اضافه کرد: انشالله دوره جدید مدیریت شهری پروژه‌های خود را برای بهمن سال آینده به وفور عرضه خواهد کرد و مردم شاهد آن خواهند بود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار