سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: الکترونیکی کردن خدمات شهری جزو اولویت‌های امسال است.

اتصال  14 شورای اسلامی به شبکه دولت

به گزارش گلستان24؛ طیبه خلیلی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: اجرای محله‌بندی و اتصال به شبکه دولت را در سال جاری پیگیری می‌کنیم، تاکنون 14 شورای اسلامی به شبکه دولت متصل شدند.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته بازآفرینی را در دستور کار استان گلستان قرار دادیم، تصریح کرد: استان گلستان دارای 33 شهر است آخرین سال تاسیس شهر مربوط به سال 1392 بود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان افزود: در سال‌های 1395 و 1396 تعداد 6 استان ارتقای روستا به شهر را داشتند که همدان و گلستان جزو آنها بود در سال 1396 نیز چهار استان ارتقای روستا به شهر داشتند که در سال گذشته در گلستان سه روستا ارتقای به شهر را داشتند.

خلیلی؛ بودجه کل شهرداری‌های استان را  60 هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: میزان اعتبارات ملی و استانی به شهرداری‌ها در سال 1396 نسبت به سال 1395 رشد 281 درصدی داشته است.

وی با اشاره به مصوبات شوراها در مدت هشت ماهه دوره پنجم بیان کرد: دوره پنجم شوراها 284 جلسه در هیئت‌های تطبیق داشتند که بیشترین میزان جلسات مربوط به شهرستان‌های گرگان، کردکوی و گالیکش بوده است، یک هزار و 490 جلسه با 3 هزار و 256 مصوبه توسط شوراهای استان انجام گرفت.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه 34 بند وظیفه برای شوراهای اسلامی مشخص شده است، گفت: شوراهای استان در حوزه اجتماعی و فرهنگی 11 درصد مصوبه داشتند در حوزه عمران و شهرسازی 26 درصد، در حوزه اقتصادی و مالی 28.3 درصد، در حوزه حقوقی و اداری 31.3 درصد مصوبه داشتند.

خلیلی ادامه داد: شوراهای اسلامی در بخش ماده 16 و ماده 17 13.6 درصد و در بخش مغایرت‌ها 7.7 درصد مصوبات داشتند که بیشترین جلسات مربوط به گنبدکاووس و کمترین مربوط به نگین‌شهر بوده است همچنین بیشترین مصوبات مربوط به گنبدکاووس و کمترین مصوبات مربوط به مراوه‌تپه بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین درصد مغایرت‌ها مربوط به شهرستان‌های آق‌قلا، گالیکش و نگین‌شهر بوده است و کمترین درصد مغایرت‌ها به شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن اختصاص داشته است.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه 17 نفر از شهرداران دارای سابقه سمت شهرداری هستند، ابراز کرد: 175 عضو در شوراهای اسلامی استان گلستان فعال هستند که از این تعداد 10 عضو بانوان و 165 عضو را آقایان تشکیل می‌دهند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار