مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از موافقت وزارت کشور با راه اندازی 22 دهیاری دیگر در استان خبر داد و گفت: 3هزار و 315 نفر از ساکنان این مناطق از خدمات دهیاری های جدید بهره مند می شوند.

صدور مجوز راه اندازی 22 دهیاری جدید در گلستان

به گزارش گلستان24؛ از امور روستایی گلستان ،علی نصیبی اظهار کرد: پیش از این استان دارای 888 دهیاری بود که سه دهیاری گلیداغ، دوزین و صادق آباد از توابع شهرستانهای مراوه تپه، مینودشت و گالیکش به شهرداری تبدیل و تعداد دهیاری ها به عدد 885 کاهش یافت.
به گفته وی؛ با راه انداری مجوزهای جدید تعداد دهیاری های استان گلستان به 907 دهیاری خواهد رسید.
وی افزود: مجوزهای جدید برای راه اندازی دهیاری در روستاهای 'الستان و ماهیان' بخش کمالان علی آبادکتول، 'گوزنی تپه بالا، آنورآباد، سرتپه و شاملو' بخش مرکزی گنبدکاووس، 'بلوچ آباد و نظرآباد' بخش بهاران گرگان، 'شهید بهشتی' بخش مرکزی کلاله، 'قایراق داشلی' بخش پیشکمر کلاله، 'ابه حاجی نظر، الهادی و پل آرام' بخش مرکزی رامیان، 'قزل دالقو، قره گل پمپاژ، بالکور، حاجی امان، شاخلی و دره ' بخش مرکزی مراوه تپه، 'سوجق، خانگه، و آق تقه' بخش گلیداغ مراوه تپه، 'غفار حاجی' بخش گلدشت گمیشان و 'کسرایی دو' بخش مرکزی گالیکش صادر شده است.
نصیبی گفت: بعد از انتخاب دهیار واجد شرایط از سوی شوراهای این روستاها، اعتبارات جهت عمران و آبادانی روستا به صورت مستقیم به حساب دهیاری های مربوطه واریز خواهد شد.
وی اضافه کرد: مجوز دهیاری برای روستاهایی که در سرشماری سال 95 دارای جمعیت بیش از 30 خانوار، شورا و سایر شرایط قانونی بوده اند، صادر می شود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 33نقطه شهری و یکهزار و 52 آبادی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار