20 و 21 تیرماه سال جاری در گرگان برگزار می‎شود

20 و 21 تیرماه سال جاری همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای سراسر کشور با حضور مدیران ارشد شهرداری و دهیاری‎های سطح کشور در استان گلستان و شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

همایش مدیران کل دفتر امور روستایی و شوراهای سراسر کشور

به گزارش گلستان 24 ، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اعلام این خبر، صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در این همایش علاوه بر تصمیم‎گیری موضوعات توسعه‎ای روستاهای کشور از پروژه‎های مهم روستاهای استان بازدید خواهد شد.

علی نصیبی مهمترین هدف برگزاری این همایش را تبیین برنامه‎های روستایی در سال جاری عنوان کرد و افزود: انتقال تجربیات مدیران در حوزه اقتصاد روستایی و کارآفرینی از اهداف مهم این همایش محسوب می‎شود.

وی بیان کرد: مدیران حاضر در این همایش از ظرفیت روستایی استان گلستان بازدید خواهند کرد درواقع گلستان با توجه به اینکه 48 درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می‎کنند و از طرفی قرار داشتن جاذبه‎های طبیعی و تاریخی در روستاهای استان، از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری روستایی برخوردار است که امیدواریم از این حیث بهره کامل را ببریم.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: دستاورد برگزاری این همایش نگاه بر جذب اعتبارات ویژه برای روستاییان خواهد بود.

نصیبی با بیان اینکه استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در روستاها می‎تواند به اقتصاد خانواده کمک بسزایی داشته باشد افزود: در بحث توسعه اقتصادی رویکرد ما توجه به روستاهای کارآفرین است در واقع اشتغال و کارآفرینی روستاها یکی از دغدغه‎های اصلی مسؤلان محسوب می‎شود چرا که معتقد هستیم با اایجاد اشتغال در روستاها می‎توان از مهاجرت روستاییان تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها موجب رفع مشکلات عدیده در روستاهای استان خواهد شد گفت: رویکرد ما در دفتر امور روستا و شوراهای استانداری از توسعه عمرانی صفر به توسعه اقتصادی روستا معطوف شده است و با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بحث روستاهای کارآفرین را به طور جدی در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار