عملیات اجرایی همزمان ساخت دو مدرسه مقطع متوسطه اول در مناطق روستایی گنبدکاووس با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و مسئولان محلی در روستای سارلی علیا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ مدرسه در گنبد

به گزارش گلستان24؛برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی این مدارس که به صورت متمرکز در روستای سارلی علیا انجام شد، گفت: از ابتدای طرح ساخت مدارس در بین بانک‌ها تاکنون، بانک ملی ایران ۷۱ باب مدرسه ساخته است.

وی افزود: امسال با مشارکت بانک ملی پنج مدرسه در استان گلستان احداثمی‌شود که کلنگ زنی دو باب آن در روستا‌های سارلی علیا و آی تمر در بخش مرزی داشلی برون که هزینه احداث هرکدام از آن‌ها پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است به صورت متمرکز، امروز انجام شد. 

کریمی گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور محسوب می‌شود وکمک به این نهاد در رشد و توسعه کشور موثر است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: این بانک در سال‌های اخیر ۴۰ هزار میلیارد ریال به فرهنگیان تسهیلات پرداخت کرده است.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: روستای سارلی علیا با کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه مواجه است و ۶۵ دانش آموز دختر و پسر این روستا در این مقطع به صورت مختلط تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ دانش آموز این مقطع روستای سارلی علیا دختر بودند، گفت: مختلط بودن کلاس‌های این دانش آموزان باعث ترک تحصیل ۱۸ نفر از آنان شده است.

رزاقی افزود: با ساخت این مدرسه سه کلاسه، مشکل ادامه تحصیل دانش آموزان این روستا حل می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار