مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: 25 اقامتگاه بوم گردی با 80 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار در استان راه اندازی و روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان بهره برداری می شود.

ایجاد 25 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای بوم گردی با ظرفیت اقامت 887 نفر فرصت اشتغال برای 185 نفر را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز به گلستان سفر می کند، افزود: این اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای آزادشهر، مینودشت، علی آباد، گرگان، کلاله، بندرگز، مینودشت، گنبدکاووس و رامیان فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا بوم گردی یا اکوتوریسم (ecotourism)، فرصتی است برای گردشگران و طبیعت گردان تا با اقامت در خانه های روستایی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی؛ حال و هوای یک زندگی سنتی و بومی را تجربه کنند. 
در این اقامتگاه ها سعی می شود تا مسافران با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند. 
کریمی همچنین از نشست رییس سازمان میراث فرهنگی با جوانان فعال، تشکل ها و سمن های حوزه های اجتماعی و فرهنگی گلستان خبر داد و گفت: یک مجموعه گردشگری و یک واحد پذیرایی بین راهی نیز با سرمایه گذاری 234 میلیارد و 950 میلیون ریال و اشتغال 395 نفر در این سفر بهره برداری و کلنگ ساخت 2 هتل با سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال و اشتغالزایی 130 نفر به زمین زده می شود.
به گفته وی؛ مجموعه گردشگری مختومقلی فراغی و کاخ خوش ییلاق با اعتبار 11 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و هتل الماس آزادشهر و مجتمع گلریزان در محور گرگان به کردکوی با سرمایه 145 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با حضور رییس سازمان افتتاح می شود.
کلنگ احداث موزه راه آهن بندرترکمن و موزه صید و صیادی گمیشان با2 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در این سفر به زمین زده می شود و ساخت فاز اول هتل آلتون و هتل توسکستان با آورده 170 میلیارد ریالی بخش خصوصی نیز آغاز می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار