مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به اینکه در کشور شاهد رشد ۸ درصدی بازدید و اقامت گردشگران بودیم استان گلستان رشد ۱۰۲ درصدی در اقامت مسافران و گردشگران داشته است.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اقامت مسافران در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری سال جاری در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در حوزه گردشگری و بازدید گردشگران و مسافران از استان گلستان رشد 50 درصدی داشتیم که این نقطه قوتی برای استان گلستان در جذب گردشگر است.

وی افزود: گلستان در سال‌های اخیر به هدف خود به عنوان "گلستان, مقصد گردشگری" نزدیک شده و معتقدیم باید شرایط اقامت بهتری فراهم کنیم زیرا در حال حاضر همه هتل‌ها و مراکز اقامتی ما از مسافران پر شدند  و زیرساخت‌های اقامتی در کوتاه‌ترین زمان باید مهیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: در سال جاری تصادفات جاده‌ای 226 مورد با 55 درصد رشد, تصادفات شهری, 144 مورد با 13 درصد رشد, مصدوم جاده ای 302 مورد با 44 درصد رشد, فوت بیمارستانی با 9 مورد, 28 درصد رشد و فوت تصادفی با یک مورد که هیچ تغییری با سال گذشته نداشته تاکنون گزارش شده است.

کریمی تاکید کرد: در حوزه بازدید گردشگران از شهرهای استان, بندرترکمن, علی آباد کتول و گرگان به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را تاکنون دارا هستند و گنبدکاووس در این حوزه رتبه 7 را تاکنون کسب کرده است.

وی یادآور شد: در زمینه اقامت مسافران نیز گرگان, مینودشت و گالیکش به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و گنبدکاووس با 2 هزارو 763 نفر در جایگاه 12 قرار دارد که باید تدبیر اصولی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان تلاش زیادی برای ایجاد هتل و اقامتگاه‌های بوم گردی با سرمایه‌گذاران گنبدکاووس انجام داده, اما متاسفانه سرمایه‌گذاران این شهر بیشتر رغبت دارند تا سرمایه خود را در حوزه افزایش اراضی کشاورزی, پاساژها, مجتمع تجاری مسکونی و غیره صرف کنند و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خوب شهرستان گنبدکاووس, این مناسب نیست که گنبدکاووس برای اقامت مسافران خود, نگاه به شهرهای مجاور داشته باشد.

کریمی با اشاره به کثرت تبلیغات اقتصادی در شهرستان گنبدکاووس, گفت: خوب است در ایام ورود گردشگران به شهرستان, به جای تبلیغات فراوان اقتصادی در جای جای گنبدکاووس, تبلیغات جاذبه‌های گردشگری این شهر افزایش یابد و یا لااقل سرمایه‌گذاران در کنار تبلیغات خود, جاذبه‌های گردشگری شهر خود را نیز برای جذب بیشتر گردشگران داشته باشند.

وی اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم رفع خطا و اشتباه از خود کنیم و در حوزه اقامتی ما نیز به نوعی مقصر هستیم, اما در حوزه بازدید, مسئولان و مردم شهرستان باید ظرفیت‌های خود را بهتر و بیشتر به گردشگران معرفی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: فضای استان به لحاظ برگزاری جشنواره ها و نوروزگاه‌ها, فضای با نشاط و شادی است و ما توانستیم تعداد 4 نوروزگاه در سال گذشته را به 16 نوروزگاه در سال جاری افزایش دهیم و یک رقابت خوب در شهرها ایجاد شده که نشاط اجتماعی را به دنبال داشته است.

کریمی افزود: در همه شهرهای استان یک نوروزگاه بر پا است اما گنبدکاووس به لحاظ برپایی نوروزگاه سرآمد استان بوده و 3 نوروزگاه و دهکده گردشگری در بخش مرکزی و داشلی برون برپا کرده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار