رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گالیکش واقع درشرق گلستان گفت: 115 هزارو 115 مسافر و گردشگری نوروزی از جاذبه های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

افزون بر 115 هزار مسافر از جاذبه های گردشگری گالیکش بازدید کردند

به گزارش گلستان24؛مریم آتابای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این تعداد مسافر و گردشگری نوروزی از 28 اسفند 96 تا چهارم فروردین 97 از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: از مجموع مسافران و گردشگران نوروزی 21 هزار و 100 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 89 هزارو 711 نفر از جاذبه های طبیعی و چهار هزارو 304 نفر از نمایشگاه های صنایع دستی و بوستان های شهری بازدید کردند.
آتابای اضافه کرد: دراین مدت از مجموع مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان 30 هزارو 886 نفر آنان در مراکز مختلف اقامتی گالیکش شامل 'هتل، مهمانسرا، خانه مسافر، کمپ های موقت و مدارس اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: امسال میزان اقامت مسافران نوروزی در گالیکش نسبت به مدت مشابه سال قبل 120 درصد رشد داشته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گالیکش همچنین گفت: این شهرستان که در مسیر جاده بین المللی شمال - مشهد واقع است، 82 اثر تاریخی، جاذبه طبیعی و اماکن مذهبی ثبت شده ملی را دارد.
آتابای افزود: وجود هشت زیارتگاه، 25 غار، پارک ملی گلستان با تنوع گونه های گیاهی و جانوری، ده ها آبشار و چشمه زلال از جمله آبشار گلستان، آق سو و لووه، موزه حیات وحش و برخی روستاهای توریستی مثل فارسیان از دیگر جاذبه های گردشگری گالیکش است.
بخشدار لووه گالیکش نیز به ایرنا گفت: در این بخش یک دهکده گردشگری با 26 غرفه از صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی اقوام مختلف فارس، ترکمن، سیستانی، بلوچ و کردهای ساکن درمنطقه به نمایش گذاشته شده و آماده پذیرایی از زائران امام رضا (ع) می باشد.
اسماعیل طوسی افزود: علاوه بر این، با همکاری دهیاران و شورای اسلامی روستاهای این بخش، مکان های مناسبی برای اسکان موقت مسافران و گردشگران نوروزی در محل برخی تفرجگاه های این بخش آماده شده است.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار