رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس:

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس از خلع ید پیمانکار ساخت خانه والیبال این شهرستان خبر داد و گفت: مناقصه جدید این پروژه به زودی برگزار می‌شود.

پیمانکار ساخت خانه والیبال گنبدکاووس خلع ید شد

به گزارش گلستان24؛محمدعلی رحیمیان در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان این شهرستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها همراه همیشگی ورزش بوده و خواهند بود، اظهار کرد: خواسته نخست و همیشگی ما از رسانه‌ها این است که از انعکاس سریع و بدون تحقیق اخبار و مطالب رسیده به آنها خودداری کنند.
وی با بیان اینکه برخی ورزشکاران سلسله مراتب را در بررسی مشکلات خود رعایت نمی‌کنند، افزود: یک ورزشکار برای حل مشکلات و کاستی‌ها باید ابتدا به هیئت ورزشی خود مراجعه کرده و در صورت رفع نشدن آن به اداره ورزش و جوانان بیاید تا ما نسبت به پیگیری مشکل وی اقدام کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ورزشکار معترض و یا دارای مشکل بعد از اینکه به اداره ورزش و جوانان شهرستان مراجعه کرده و احیانا مشکلش حل نشد باید موضوع را به رسانه‌ها بکشاند، خاطرنشان کرد: حتی بعد از این مرحله نیز رسانه‌ها باید در کمال انصاف و تقوا نسبت به صحت و سقم موضوع تحقیق کرده و در صورت صحت ماجرا آن را منتشر کنند.
رحیمیان با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده پیرامون عدم استقبال مدیران و مسوولان شهرستانی به ویژه رئیس اداره ورزش و جوانان از قهرمانان ورزشی در بازگشت از مسابقات، ادامه داد: در این بخش دو موضوع مهم وجود دارد که موضوع نخست این است که اطلاع‌رسانی درباره بازگشت قهرمانان بر عهده هیئت ورزشی قرار داده شده تا مسوولان را مطلع و دعوت کنند که در بسیاری از موارد کوتاهی از سوی هیئت‌های ورزشی بوده است.
وی با بیان اینکه نکته دوم نیز این است که برخی ورزشکاران وقتی در کسب سهمیه مسابقات کشوری و یا بین‌المللی ناکام می‌شوند به صورت شخصی در برخی مسابقات خارج کشور و یا حتی داخل کشور شرکت می‌کنند، تصریح کرد: وقتی این افراد در شهرستان و استان نتوانسته‌اند مقام نخست را کسب کننده چگونه توانسته‌اند در مسابقه بین‌المللی صاحب رتبه شوند، ضمن آنکه وقتی مسابقه‌ای در تقویم رسمی نبوده و ورزشکار به صورت رسمی اعزام نشده ما از رفتن و بازگشت وی مطلع نیستیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنده از هرگونه نقد سازنده و دلسوزانه استقبال می‌کنم، اضافه کرد: به هیچ عنوان برخود با فرد منتقد را نمی‌پذیرم و اگر در گذشته این روال جاری بوده است بنده عذرخواهی می‌کنم زیرا معتقد هستم اگر بخواهیم با منتقدان برخورد قهری کنیم پس از مدت کوتاهی تنها خواهیم ماند.
رحیمیان با تاکید بر لزوم فعال‌تر شدن بخش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با تقویت بخش روابط عمومی و راه‌اندازی وب‌سایت اطلاع‌رسانی برای اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس به نوعی حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای را نیز در اداره قوی‌تر ظاهر کنیم.
رحیمیان با وارد دانستن انتقادات پیرامون پروژه ساخت خانه والیبال گنبدکاووس، افزود: متاسفانه اجرای پروژه خانه والیبال گنبدکاووس به دلیل عدم انتخاب پیمانکار شایسته و توانمند با مشکلاتی رو‌به‌رو شد که یکی از آنها عدم آورده مالی مناسب پیمانکار و سرعت بسیار پائین اجرای پروژه بود.
وی با اشاره به اینکه این پیمانکار با اجرای هر مقدار کمی از پروژه مطالبه مبلغی از قرارداد را می‌کرد، خاطرنشان کرد: یک پیمانکار توانمند باید بتواند حداقل چند درصد ابتدایی پروژه را با آورده خود جلو ببرد و با توجه به روند طولانی و زمان بر پرداخت پول در پروژه‌های دولتی شناخت و صبر نسبت به این موضوع را داشته باشد.
رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس از خلع ید شدن پیمانکار این پروژه توسط مراجع ذی‌ربط خبر داد و گفت: در آینده نزدیک مناقصه عمومی جدید برگزار خواهد شد و پیمانکاری قوی و توانمند با نظر کارشناسان و مدیران مربوطه برای ساخت خانه والیبال شهرستان گنبدکاووس انتخاب خواهد شد تا به سرعت این پروژه را به سرانجام برساند.

*عمر قهرمانی در ورزش گنبدکاووس کوتاه است/ هیچ هیئت ورزشی در گنبدکاووس تقویم اجرایی ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فقدان نگاه علمی در ورزش این شهرستان در طی سال‌های گذشته، گفت: متاسفانه عمر قهرمانی در ورزش گنبدکاووس بسیار کوتاه است.

رحیمیان با اشاره اینکه ورزش در گنبدکاووس نیازمند بازسازی کلی در حوزه ساختار و حرکت با ضابطه است، اظهار کرد: متاسفانه در گنبدکاووس هیچ رشته‌ای به صورت اصولی و از روی برنامه ساختاری کار خود را به پیش نمی‌برد.

وی با بیان اینکه در موفقیت گنبدکاووس در برخی رشته‌های ورزشی به علت حضور تک ستاره‌هایی است که آنها هم به صورت شخصی و خارج از تیم‌ها و برنامه‌های ورزش شهرستان رشد کرده‌اند، افزود: متاسفانه هیچ‌کدام از هیئت‌های ورزشی ما امروز تقویم ورزشی سالانه و برنامه راهبردی و حتی اجرایی برای خود تدوین نکرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از رویه غیرعلمی ورزش گنبدکاووس در طی سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: سوال اساسی ما این است که چرا در دوره مدیریتی 24 ساله گذشته حتی یک کلاس علمی برای ورزش شهرستان برگزار نشده تا مردم، ورزشکاران و مربیان در حوزه ورزش با نگاه علمی بیشتر آشنا شوند؟

رحیمیان با اشاره به ضعف اساسی در حوزه آگاه‌سازی عمومی در ورزش گنبدکاووس، ادامه داد: برنامه ما در دوره جدید مدیریتی برگزاری دوره‌های علمی برای همه گروه‌ها به صورت ماهانه و یا حداقل به صورت فصلی است.

وی با بیان اینکه عمر قهرمانی در ورزش شهرستان گنبدکاووس کوتاه و بسیار شکننده است، تصریح کرد: به دلیل ضعف در حوزه نخبه‌پروری و کشف استعدادها در سنین مناسب و از سویی دیگر فقدان کار علمی قهرمانان گنبدکاووس در رشته‌های مختلف عمر کوتاهی را با قهرمانی سپری می‌کنند و به سرعت یا مصدوم شده و یا با افت شدیدی روبه‌رو می‌شوند و نهایتا از ورزش فاصله می‌گیرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری را از وظایف هیئت‌های ورزشی دانست و گفت: اداره ورزش و جوانان تنها هماهنگ کننده و در برخی موارد حمایت کننده است و وظیفه‌ای برای اعزام ورزشکاران به مسابقات ندارد هرچند که در بسیاری از موارد عملا به هیئت‌های ورزشی در این حوزه کمک کرده و می‌کند.

رحیمیان با تاکید بر اینکه در انتصاب مسوولان هیئت‌های ورزشی شایسته سالاری مهم‌ترین عنصر در تصمیم‌گیری بوده است، گفت: از شما رسانه‌ها می‌خواهم که بروید در چند رشته‌ای که در سه ماه گذشته از مسوولیت بنده مسوولان هیئت‌های ورزشی آنان تغییر کرده است میزان تغییرات مثبت در وضعیت آن رشته ورزشی و رضایت ورزشکاران را بررسی و به مردم گزارش کنید.

وی رسانه‌ها و مطبوعات را یار دوازدهم ورزش در شهرستان گنبدکاووس دانست و افزود: ما به اهمیت رسانه و نقش موثر آن در پیشبرد اهداف متعالی آن یقین و اعتماد داریم و می‌دانیم که تعامل سازنده حوزه ورزش با رسانه‌ها می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری ما را به سمت اهدافمان حرکت دهد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار