رئیس شورای زکات استان گلستان با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان زکات در استان گفت: با توجه به اینکه گلستان بالاترین رتبه کشوری در جمع‌آوری زکات را دارد, می‌تواند ۱۲۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کند.

پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام جواد علائی نسب پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: استان گلستان برای چندمین بار رتبه برتر کشوری را در سطح کشور کسب کرده و سال گذشته 37 میلیارد و 795 میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شد.

وی افزود: ائمه جمعه به عنوان روسای شورای زکات می‌توانند نقش کلیدی در جمع‌آوری زکات داشته باشند و از ظرفیت وحدت استفاده کنند, زیرا در همایش سراسری زکات, استان گلستان پرچمدار وحدت در حوزه جمع‌آوری زکات معرفی شد.

رئیس شورای زکات گلستان تصریح کرد: یکی از احکام الهی, برنامه‌ریزی, ترویج و احیاء زکات است و افرادی که قدرت و مکنت دارند باید نماز و زکات را ترویج و اجرا کنند.

حجت الاسلام علائی نسب تاکید کرد: در گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی برای جمع‌آوری زکات وجود دارد و اگر بر مبنای فقه شیعه 30 درصد مخارج را هم کسر کنیم, گنبدکاووس ظرفیت جمع‌آوری 27 میلیارد تومان جمع آوری زکات را دارد.

وی یادآور شد: امسال در برنامه‌ریزی‌های انجام شده, اعلام شده از 27 میلیارد ظرفیت جمع آوری, حداقل 14 میلیارد تومان آن در شهرستان گنبدکاووس محقق شود.

رئیس شورای زکات گلستان گفت: شهرستان گنبدکاووس با 20 استان کشور برابری می‌کند و باید سیاست‌های تشویقی برای ایجاد انگیزه در کشاورزان برای پرداخت زکات در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری از هزینه‌های اجرایی به مبلغانی که برای جمع‌آوری زکات به ما کمک می‌کنند, مبالغی پرداخت خواهد شد و تبلیغات ما از سمت و جهت تبلیغات محیطی به تبلیغات چهره به چهره تغییر یافته و 100 درصد مبالغ جمع‌آوری زکات در هر روستا در خود همان روستا هزینه می‌شود.

حجت الاسلام علائی نسب تصریح کرد: تلاش داریم در هر 162 روستای شهرستان گنبدکاووس, یک مسکن برای محرومین احداث کنیم که اگر ساخت هر مسکن را 30 میلیون در نظر بگیریم, 15 میلیون تومان توسط کمیته امداد و 15 میلیون تومان توسط خیرین و زکات پرداخت خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار