مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: ۱۱۰ روستا طبق موافقت نامه با ۱۱ هزار و ۳۵۴ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۴ هزار و ۸۴۹ نفر از طریق ۲۳ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می شوند.

۱۱۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شود

به گزارش گلستان24؛مهدی شکیبافر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، امروز (25 اردیبهشت) در همایش طلایه داران تبلیغ با اشاره به نقش علما و روحانیون در فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آب و انرژی در جامعه، گفت: گلستان در ظاهر استانی زیبا و سرسبز است اما این اقلیم تنها در 40 درصد استان حاکم بوده و 60 درصد استان آب و هوایی شبیه به فلات مرکزی بوده که بسیار کم آب و خشک است.

 

وی افزود: گلستان جزو استان های کم بارش است و در چنین شرایطی نیاز داریم که الگوی مصرف را بهینه کرده و صرفه جویی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به تهیه کتابچه ای در خصوص سیمای منابع آبی استان و محدودیت هایی که وجود دارد، اظهارکرد: این کتابچه ها در اختیار مبلغین و روحانیون قرار گرفته تا در شب های ماه مبارک رمضان برخی از نکات موجود در آن به مردم گوشزد شود.

 

وی اشاره ای هم به شاخص های آب شرب روستایی در استان کرد و گفت: سطح بهره مندی روستاهای استان از آب شرب در سال 95 حدود 70.16 درصد رسید، در حالیکه میانگین این شاخص در کشور 76.02 درصد بود.

 

شکیبافر افزود: حجم مخزن ذخیره مورد نیاز در استان 220 هزار مترمکعب است اما تنها 75 هزار و 260 مترمکعب مخزن ذخیره در استان وجود دارد.

 

وی افزود: 110 روستا طبق موافقت نامه با 11 هزار و 354 خانوار و جمعیتی بالغ بر 44 هزار و 849 نفر از طریق 23 دستگاه تانکر سیار آبرسانی می شوند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار