رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس از اعزام 158 مبلغ و روحانی به مساجد و ادارات و نهادهای این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، هشت نفر مبلغ زن هستند.

158 مبلغ به مساجد و ادارات گنبدکاووس اعزام می شوند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان افزود: ازمجموع مبلغان اعزامی در این ماه، 40 نفر به ادارات و نهادها و بقیه به مساجد، حسینیه ها و برخی موسسات قرآنی و پایگاه های فرهنگی و اجتماعی اعزام می شوند.
وی بابیان اینکه در گنبدکاووس درمجموع 90 مسجد و حسینیه ویژه اهل تشیع و 386 مسجد اهل سنت فعال است، گفت: امسال درماه مبارک رمضان در تمام مساجد شهری و روستایی اهل تشیع و نیز در ادارات و نهادهای این شهرستان از مبلغ و روحانی استفاده می شود.
حجت الاسلام فتحی از حضور امام جماعت در بیشتر مساجد اهل سنت گنبدکاووس که از سوی هیات امنای مسجد انتخاب شده اند، خبر داد و اضافه کرد: تمامی مساجد اهل سنت و شیعه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان غبارروبی شدند.
وی، برگزاری محافل انس با قرآن، جزء خوانی و تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، بیان مسائل شرعی، احکام و اهدای 450 جلد قرآن به مساجد محلات آسیب پذیر را از مهمترین برنامه های مساجد گنبدکاووس درماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در این ماه 50 قاری به مساجد اعزام می کند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: برگزاری 10 کرسی تلاوت قرآن درمساجد و قبل از خطبه های نماز جمعه، جزء خوانی قرآن در 100 مسجد، تفسیر قرآن در 40 مسجد و ویژه برنامه های شب های قدر، سالگرد ارتحال امام و 15 خرداد و نیز برنامه ریزی برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی این شهرستان در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام فتحی، تعداد خانه های عالم در روستاهای گنبدکاووس را 6 باب اعلام کرد و گفت: درسه روستای دیگر نیز خانه عالم احداث می شود.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس باتنوع اقوام و مذاهب که بیش از نیمی از جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد، درشرق استان گلستان واقع است.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار